התחבר

דרך בורמה
איך מגיעים : שלושה נתיבים מאפשרים הגעה לדרך,בנסיעה על כביש המוליך מצומת נחשון לצומת לטרון,הכניסה בין מושב בקוע לקבוץ נחשון,בין סימון הקילומטרים 265-266 בכביש על הדרך.

בנסיעה מצומת הר גיא בפניה לכוון בית שמש ,לפני מושב מסילת ציון שילוט ופניה ימינה, כוון נוסף לכניסה ממרגלות שמורת המסרק הממוקמת בכניסה לצומת שורש ובנסיעה לכוון מושב בית מאיר ,מסלול בירידה לחניון דרך בורמה, מחלף בית שמש, על כביש מספר 1, בסמוך לשער הגיא, ולפנות לכוון בית שמש, בכביש מספר 38. בהמשך,  בצומת שמשון המרומזרת, יש לפנות ימינה לכביש מספר  44.

דרך נוספת מעט אחרי קיבוץ הראל, יש שלט הפניה כתום ימינה שכתוב עליו  דרך בורמה ,או מיער אשתאול שדרך ממנו יוצאת בסוף היישוב נווה שלום.

מידע
דרך בורמה שאורכה עשרה קילומטר,הוא שמה של דרך אשר נועדה לעקוף את נקודות השליטה של הליגיון הערבי והכנופיות הערביות שחסמו את דרך המעבר לירושלים הנצורה.

תחילתה של הדרך בקבוץ חולדה ,אשר בה התארגנו שיירות אספקת המזון לירושלים הנצורה,במהלך מלחמת השחרור נסללה הדרך וכיום היא בתחום פארק רבין.

נתיב הנסיעה הוכשר לנסיעת כלי רכב פרטיים, עוברים ליד מצפה הראל,אשר בה מפת תבליט על המסלול, והוא מלווה בשילוט הסבר,ממשיכים על דרך עיקולים חדים הנקראים סרפנטינות,דרך לוחות המתכת אשר עליהם עברו והנקראים שפאלות,לוחות הסבר ופסלי מתכת המתארים את אשר עבר על הנוסעים בדרך, בחניונים, בנקודות תצפית ובחיצי הכוונה.
המשך מהנה לפנות מהדרך לבית שמש ,לפנות ימינה לפני תחנת הדלק של מסילת ציון לדרך עפר המוליכה לנקודת תצפית,המשמשת כנקודת הנצחה לגדוד החמישי של הפלמח ,במקום ניתן לקבל דפי הסבר לסביבה,ממול לגבעה ממוקם חניון ולידו אנדרטת חללי מחל ,החניון פעיל ושוקק.

המגדל במצפה הראל , מכביש 44 צומת נחשון – צומת שמשון משמש גם כנקודת התחלה לטיול בדרך בורמה.
עין חילה
ביר אלחילו
כניסה חופשית
איך להגיע יורדים במחלף שער הגיא מכביש ירושלים תל אביב,לאחר חצי קילומטר פניה ימינה לדרך סלולה,מיד לאחר שעוברים מצד ימין את תחנת הדלק,נוסעים בשילוט לכוון משתלת פולק,מצד ימין משטחי פרחים במטחי גידול,ממשיכים בכביש הסלול סימון אדום,בדרך מתפתלת לאורך שלושה קילומטר,על פי הגשרון יודעים שהגענו.

מידע
המעיין ממוקם בדרך בורמה, המעיין והחניון הקטן והמסודר שלידו נמצאים בצד דרך העפר המסומנת בצבע שחור, כשנים וחצי  קילומטר ממזרח לנווה שלום, בפאתי פארק רבין. הדרך עבירה לכל כלי רכב,במפגש דרך בורמה ודרך האיילות,הדרך שקדמה לדרך בורמה,ועליו נעו בעיקר המשוריינים,

מימי המעיין נובעים מתחת לסבך הצמחייה,מרבית מימיו נשאבים בידי מקורות,במקום גשרון קטן ,ניתן לקטוף פטל בעונה בחודשים יולי אוגוסט,לריכוז שיחי הפטל מגיעים במעקב אחרי צינור המים החיצוני של תחנת השאיבה,על הגדה הצפונית של הנחל.

שיא המקום הוא החניון שהקימה הקק"ל,אשר בו ספסלים ושולחנות לפיקניק.

תכונות פילטר לוח

בחר קטגוריה להצגה במסננים

נוסף על ידי אורי מלץ

אורי מלץ

בבקשה על מנת לראות פרטי החשבון.