התחבר

עין תנור
כניסה חופשית
איך להגיע איך להגיע כאשר מגיעים מהמרכז,נכנסים לכביש המוליך מבית שמש לצומת האלה,פניה שמאלה לכוון קבוץ נתיב הלה, תחנת הלווינים,ממשיכים בעליה לכוון ירושלים,לאחר העליה הקשה כקילומטר לפני מושב מטע פונים לדרך עפר ומיד בכניסה מבנה הנקרא חרבת חנות,שרידי בית בד ומבנה של אכסניית דרכים קדומה.

חונים ומתחילים ללכת,או בירידה למעיין יש את השביל המסומן באדום הממוקם בצידו הימני של החניון המאפשר גם לבעלי עגלות ילדים ומבוגרים לרדת למעיין,מטע של עצי וושינגטוניה בעין מטע.

דרך נוספת אתגרית יותר ,מחרבת חנות יורד שביל מסומן בסימון שחור מצידו השמאלי של החניון ,לעבר המעיין,הממוקם בנחל זנוח,המעיין ממוקם ליד עצי אקליפטוס ומספר מבנים עתיקים נטושים.

לבאים מירושלים,עולים לכוון נס הרים בכביש העובר בעין כרם מתחת לבית חולים הדסה עין כרם,עולים את העליה ובצומת טי פונים שמאלה לכוון בר גיורא,ממשיכים לכוון צומת האלה,כקילומטר לאחר הכניסה למושב מטע,פונים לפי שילוט ימינה ועוצרים,בכניסה מבנה הנקרא חרבת חנות,שרידי בית בד ומבנה של אכסניית דרכים קדומה .

עין תנור אינו ממוקם על השביל, לכן יש להתקדם כשלוש מאות מטר עם הנחל לכוון מערב,על דרך העפר הצמודה ואשר סימונה אדום,ממשיכים עוד מעט פונים שמאלה בנקודת הסימון השקופה מצד שמאל, לדרך לעין תנור, חשוב יש לשים לב בפניה שמאלה לסימון על הסלע,חוזרים באותה דרך המסומנת בשחור,זאת עליה.

עין תנור הוא מעיין נסתר, אשר הדרך הקלה ביותר לגלות אותו הנה מעקב אחר צינור הברזל. בסיומו של הצינור ימצא המעיין.

מידע
נקבת המעיין החצובה ממוקמת בין עצי תאנה ולימון,ניתן לסייר בנקבה , נדרש פנס, המים בגובה 20-30 סנטימטר,דפנות מאבנים ותקרתה קמרונית, וסיומה במערה חצובה וברצפתה נביעה.

תכונות פילטר לוח

בחר קטגוריה להצגה במסננים

נוסף על ידי אורי מלץ

אורי מלץ

בבקשה על מנת לראות פרטי החשבון.