התחבר

פארק ירוחם
איך להגיע  בנסיעה
תחילת הנסיעה ביציאה הדרומית של העיר באר שבע ,מעבר מחווה לחווה מהצפון לדרום נוסעים לכוון צומת הנגב ,בצומת פונים שמאלה לכביש 224 ומשם לכביש 225 המוליך לעיר ירוחם בצומת פונים שמאלה לכביש 224 ומשם ימינה , ממשיכים לאגם ירוחם ,ממול לכביש לירוחם ,לאחר הביקור ממשיכים דרומה לכוון צומת חלוקים .
הכניסה בחינם.

מידע
מסביב לחלק העליון של נחל רביבים נטע יער אורנים ,עצי פרי כולל דקלים, המושקים במי קולחין ,המקום מיועד לפיקניקים ומנגלים, בשנת 1992 הוקם סכר על ערוצו העילי של נחל רביבים, דבר שיצר את אגם ירוחם , על גדות האגם צמחיית מים, מעין נווה ירוק בסביבה, במשך השנים הוזנח האגם ונצטבר בו לכלוך ועל כן נאסרה הרחצה במקום.

בחורף פארק ירוחם הוא יפה במיוחד בגלל שהוא נמצא בקו הנדידה של עופות המים, שבאים לחרוף כאן. אפשר לנפח סירות מגומי ולשוט באגם או סתם לשבת על הדשא וליהנות מיפי המקום .

בחודש אוקטובר פורחת החלמונית הגדולה, שלה פרח גדול וצהוב, צמוד לקרקע. שביל מסומן בצבע כחול יוצא מהסכר בפארק ירוחם למדרונות בהם מצויות אוכלוסיות גדולות של צמחים.

אל מסלול החלמוניות מגיעים בנסיעה על כביש 592 חולפים על פני הצומת המוליכה לכוון האגם ומצפה רמון, לאחר שני קילומטר נראה שלט שבו כתוב חלמוניות ירוחם ,יורדים לדרך העפר, בסימון דרך כחול, ממשיכים עד החניה, יורדים ובשיפולי הגבעות וערוצי הנחלים ,בין הסלעים נראה את פריחת החלמוניות בחודשים נובמבר דצמבר.

החלמונית הגדולה בשמה המדעי  Sternbergia Clusiana , או בשמה העממי פרח התדהמה הצהוב , הנו פרח צהוב מוגן נמוך קומה המסתתר גובהו כשמונה סנטימטר עד שקשה לא לראותו בסביבה אך צבעו הבולט בפריחה , מבליט אותו מעל לפני סביבתו הדהויה, בשיא הפריחה העמק מתמלא בתפרחות מאוגדות צהובות, החלמונית פורחת בטרם יפרחו פרחים רבים אחרים, הפריחה של החלמונית אינה זקוקה לירידת גשמים לפריחתה , כיוון שהוא אוסף מים בפקעתו ולכן יכול לפרוח בעת שנוח לו.

פרח החלמונית הוא ממבשרי הסתיו כמו החצב הסתוונית והכרכום , אך פריחתו קצרה בת שבועיים- שלושה ואז הוא ממהר להיחבא שוב .

בחודש מארס פורח אירוס ירוחם – פרח מרהיב, סגול-ארגמן בשמורת הטבע הנושאת את שמו. השמורה נמצאת בצדו המזרחי של כביש דימונה – ירוחם כביש מס 204,  כ- 5 קילומטר מצפון לירוחם.

תודה לבוטניקאים ולמגדירי הצמחים בארצנו ,כתבה זאת נוצרה ,על מנת להעניק מעט מידע על הפריחה בארצנו, אבקש סליחה מראש באם נשמט בשוגג שמו של המקור , אנא חזרו אלינו במשוב ונשמח לציין את שמכם בכתבה .

תכונות פילטר לוח

בחר קטגוריה להצגה במסננים

נוסף על ידי אורי מלץ

אורי מלץ

בבקשה על מנת לראות פרטי החשבון.