התחבר

לחיפוש חדש לחצו כאן להזמנת מלון לחצו כאן

לרגל שבועות המתקרב ומגיע זו הזדמנות טובה לכתוב על נמל יפו והתפקיד המרכזי שלו בבניית בית המקדש הראשון בתקופת שלמה המלך.

בספר דברי הימים ב' מצוין כי המלך שלמה השתמש ביפו כנמל אליו שלח מלך צור את הארזים ששימשו לבניית בית המקדש הראשון ( 930-970 לפנה"ס ) ,ומיפו הם נשלחו לירושלים במעלה נחל הירקון.

באותה תקופה כלל "ים יפו " את כל השטח משפך הירקון ועד דרומה של העיר. "ואנחנו נכרות עצים מן הלבנון ככל צרכיך ונביאם לך רפסודות על פני ים יפו ואתה תעלה אותם לירושלים " ( דברי הימים ב' ב' ט"ו ).

בהתאם לידוע על דרכי ההובלה באותה התקופה היו עבדי מלך צור כורתים את הארזים בלבנון, צוררים כמה עצים יחד וגוררים אותם על פני הים כשהם קשורים לספינות ורפסודות מפרש.

זה המקום לציין את הפרויקט המרגש של ספינת הרפליקה של הספינה ממעגן מיכאל.
בשנת 1985 נמצאה בים 70 מטר מקיבוץ מעגן מיכאל ,ליד אי היונים , ספינת סוחר מסוף המאה החמישית לפנה"ס. גוף הספינה 13 מטר אורך וארבע מטר רוחבו ששימשה להובלת מטען ( יכלה לשאת כ 25 טון ). הספינה מוצגת במוזיאון הכט בחיפה.

ב 2014 החלה בניית הרפליקה ( העתק ) של הספינה ממעגן מיכאל תקציב הפרויקט היה כ 700 אלף דולר ובשנת 2017 לאחר עבודה קשה של רבים וטובים ,הושקה הספינה במעגן הדייג בחיפה. בניית הספינה בחומרים דומים לימי שלמה המלך והשטתה במפרשים שנעשו בדרך מסורתית האופיינית לאותה תקופה .

ניתן לראות את הרפליקה שהיא משייטת באירועים מיוחדים ( הגיעה גם עד קפריסין וחזרה ) נמל הבית שלה חיפה.
מומלץ בחום לבקר.

נחזור לשלמה המלך.

כאשר הגיעו אותם רפסודות מפרש לשפך הירקון באזור תל קסטילה (תחנת הרידינג כיום ) ,הן נהדפו במעלה הזרם לאורך הירקון ככל שניתן, בכדי לחסוך את הטורח שהיה כרוך בהובלת כבודה שכזו דרך היבשה. כשהגיעו לאזור מקורות הירקון ולא ניתן היה לגרור את המטען הלאה ,הוא הוצא מהמים והועמס על גבי כרכרות ,חמורים וסבלים שהעלו אותו בשיירות כל הדרך לירושלים.

תודה לעוזרים במלאכה להכנת הכתבה.

תכונות פילטר לוח

סרטונים

מיקום

הוסף חוות דעת

כתיבת תגובה

חיפוש

הקלד ולחץ על Enter

בחר קטגוריה להצגה במסננים

יצירת קשר עם העסק

    Preferred contact method

    [recaptcha]

    נוסף על ידי jaffa soul

    בבקשה על מנת לראות פרטי החשבון.