התחבר

לאחר כיבוש העיר באר שבע שידרגו הבריטים את מסילת הרכבת שבין באר שבע לרפיח ,גשר הרכבת שנבנה מעל נחל אופקים או בשמו הערבי נחל חנפיש, הורכב מתשתית של מוטות ברזל שעליהם הונחה פסי הרכבת במרווח התקן הבריטי, הגשר נחנך ביחד עם גשר הרבות הישן שמעל נחל הבשור, ביולי 2018.

Advertisements

ליד הגשר בחלקו הצפוני שנבנה הקימו הבריטים סוללה זמנית ומסילה לתנועת הרכבות לכוון רפיח שבו השתמשו ממאי 1018 עד שהושלמה בניית הגשר החדש, והמסילה שעל הסוללה ננטשה שרידים של הסוללה ניתן לראות ליד הגשר

מצפון לגשר בנו הבריטים סוללה זמנית ששימשה את הרכבת עד סיום בניית הגשר. הרכבת הראשונה בין רפיח ובאר שבע עברה ב-8 במאי 1918 על גבי הסוללה הזמנית. עם השלמת בניית גשר הברזל ב-30 ביולי 1918 הוסטה התנועה לגשר והסוללה ננטשה.

אורכו של הגשר שהוקם היה כמאה ושלושים מטר, גובהו מעל לנחל אופקים כשנים עשר מטר, הגשר מורכב מכלונסאות המחוברות ביניהם בחיזוקי מוטות ברזל ,הקונסטרוקציה נסמכת על שבעה זוגות של עמודי פלדה חלולים שמולאו בבטון ותחתיתם טמונה בקרקע בבורות שבסיסם בטון יצוק.

על מנת לקלוט את הקטרים החדשים שהובאו מאמריקה לקו הרכבת , ניסו הבריטים לחזק את תמוכות הגשר כיוון שהקטרים החדשים היו כבדים יותר מהקטרים הבריטיים, אך ניסיון זה נכשל והבריטים חזרו להשתמש בקטרים הישנים , עד סגירת הקו בשנת 1927.

כיום מתחם הגשר שמעל נחל אופקים ,נכלל בפארק סיירת שקד ,אנדרטת חללי סיירת שקד ממוקמת בקצהו המזרחי של הגשר .

Advertisements

תכונות פילטר לוח

מיקום

הוסף חוות דעת

כתיבת תגובה

Booking.com

נוסף על ידי אורי מלץ

אורי מלץ

בבקשה על מנת לראות פרטי החשבון.