מועצת גזר אטרקציות וילדים

מועצה מקומית גזר היישוב כרמי יוסף

ליישוב כרמי יוסף מגיעים בנסיעה על כביש 44 מצומת נשרים או מצומת נחשון בכביש בין רמלה לבית שמש,הנסיעה מכוון צומת נחשון נמשך כשלושה וחצי קילומטר,פונים על פי השילוט בכביש העולה למרכז היישוב משני צדדיו נטועים שיחים פורחים,במחצית העליה מצד שמאל ממוקמת בריכת הישוב ומעליה גן זיכרון לזכרו של ראש הוועד הראשון גדעון אלטשולר , בפארק הקטן ספסלים ושולחנות ואף ברזיה ,לאורך השביל הראשי נטועים שדרת דקלים.

ממשיכים בנסיעה עד למעגל התנועה פונים ימינה ומיד שמאלה ועוצרים במגרש החניה של נהמרכז המסחרי של הישוב, מרכז זה עולל חנויות,אצל שמחוני בית קפה וקונדיטוריה, חומוסית זרזיר,האוכל המוכן של כוכי ,מרכול גדול,דואר ומספר חנויות,קופות חולים, המרכז בנוי בצורת האות ח' ובמרכזו גן שעשועים.

מועצה מקומית גזר יקב ברבדו אזור כרמי יוסף

כניסה חופשית ,סיור בתאום בתשלום ,טלפון לתאום 050-2207022 ,  יקב ברבדו ממוקם באזור נמצא ליד המושב כרמי יוסף באזור רחובות רמלה

מרכז המבקרים של היקב פתוח בימי שני-שישי בשעות 11:00-14:00 ,היקב סגור בשבתות ובימי חג, ניתן בתאום לערוך סיור רק לאחר תאום.

מידע

סגנונו של היקב שהוקם בשנת 1999 וצורת הכנת היינות ביקב, קשורה בתפיסת עולמם של המייסדים פרופסור ברדבו וחברו פרופסור שוסייב שמשפחתו בענף מספר דורות, שעל אדמותיו ניצב היקב וכרמי היין, כיוון ששניהם מגיעים מתחום המחקר ,חקרו השותפים את תהליך הבשלת אשכולות הענבים ולדעתם המועד המתאים לבציר, עיקר תפיסת עולמם היא יצירת הארומה המרבית בענב לפני הבציר.

על מנת לשמר את הארומה המרבית על פי תפיסתם ,הם פיתחו שיטות גידול חדשניות המתחילות כחודש לפני הבציר, שיטות השונות מהנהוג בענף יצור היין, לדעתם של המייסדים ארומת היין במיטבה כאשר את הבציר עורכים בעת הבשלה מלאה של ההבשלה ולא לפני זה, אומנם בתהליך השהייה ,מתחילה פעולת חמצון רבה, לצורך הגברת ההבשלה המרבית ,חושפים בעלי היקב את האשכולות לקרני שמש ,אור וחימום ,בהסרת חלק גדול מעלוות הגפנים, בנוסף לתהליך הפסקת ההשקיה.

מועצה מקומית גזר יקב ברבדו אזור כרמי יוסף

יקב רענן מרגלית שנוסד בשנת 2000 ,צמוד ליישוב מזכרת בתיה, טלפון לתאום 052-3400426 , ביקב הקטן מבוקקים מעל לחמשת אלפים בקבוקי יין מסוג מרלו, שרדונה וקברנה סובניון ,בתהליך הביקור הנעשה לאחר התסיסה והחזרתו של היין לאחר תקופת מה (חודשים) להבשלה ויישון בחביות, עד לבקבוקו מחדש.

מועצה מקומית גזר יקב רענן מרגלית ביישוב גני יוחנן

חוותם של אורנה ודובי גל ממוקמת בלב כרם בשטח החקלאי שמסביב ליישוב כרמי יוסף טלפון לתאום 089210352 או 0505695177,אין סימון על כביש 44 המסמן את הכניסה לכביש האספלט המוליך לחווה ,לכן מומלץ לתאם ולקבל הדרכת להגעה.

איך להגיע בנסיעה 2.2 קילומטר מהכניסה לכרמי יוסף לכוון רמלה ,מיד שנגמרת שדרת העצים מימין ,מתחילה דרך אספלט  ימינה על דרך זאת נוסעים כמאתים מטר בעליה מאחורי המבנה פונים ימינה וכעבור 300 מטר רואים שער סורג אדום ומצד ימין שלט חוות טל, נכנסים לחצר שמאלה וחונים.

דובי ואורנה טל עזבו את העיר רחובות בשנת 1998-2000 והקימו את חוותם במיקומה הנוכחי ,כיום מבקקים בני הזוג מעל לחמש עשר אלף בקבוקי יין לשנה, בחווה קיימת חנות קטנה שבה נמכרים מוצרים שיוצרו מיבול הענבים ושמן מכרמי הזיתים ואף ריבות ,מרקחות וקונפיטורות שמופקים מפרי עצי הפרי הגדלים בחווה, הצימוקים המופקים מענבי הכרם נחשבים לטעימים וטובים.

עיקר גאוותם של בני הזוג מיקב הנקרא רד פואטרי ,שהקימו בני הזוג שבו נמכרים יינות מסוג קברנה סובניון, מרלו, שרדונה, רייזלינג, או סוגי יינות מעורבים מסוגי ענבים שונים, במסחר יינות אדומים ולבנים .

מועצה מקומית גזר חוות טל ויקב רד פואטרי

לטרון יער המגינים בצומת נחשון

תודה לעמית מנדלסון על העזרה בהכנת המאמר ולזקני קבוץ נחשון.,המאמר נכתב באוקטובר 2016

יער המגינים ניטע בשנות השבעים בידי הקק"ל, על מנת להנציח את חללי צה"ל לדורותיו ואנדרטאות מבסיסי צה"ל שנסגרו,החל ממלחמת ההתשה על גדות תעלת סואץ ,מלחמת יום כיפור ומלחמות לאחריהם,שטחו של היער כשלושת אלפים וחמש מאות דונם, מיקומו של היער ליד צומת נחשון שבכביש 3 והחיבור לכביש 44 לכוון העיר רמלה,בשטח שבין צומת נחשון ליישוב כרמי יוסף ומקיף את השטחים החקלאיים של מושב בקוע.

מעבר להיותו יער ייחודי להנצחת חללי הצבא ,שבו מוצבות חורשות מצבות ואנדרטאות ,שניטעו והוצבו לזכרם של לוחמים שנפלו במערכות ישראל הטבע חוגג בו בזכות מרבדי הפרחים ובראשם הרקפות בעונת הפריחה  ,לטובת המבקרים סללה הקק"ל כביש סלול המגיע בסופו למצפה היערנים בקוע ואנדרטה לזכרו של יוסף שרת ,שהיה ראש ממשלת ישראל בעבר,לאורך הדרך הטבעתי מוצבות מצבות ואנדרטאות לנופלים במערכות.

יער המגינים כולל שני מסלולי סיורים טבעתיים היוצאים מהציר המרכזי שהכניסה אליו מכביש 44 כשלושה וחצי קילומטר מצומת נחשון,כניסה נוספת קיימת על כביש 3 מצומת לטרון (צומת חטיבה 7 ) לכוון צומת נחשון הכניסה ממוקמת מאות מטרים מהכניסה לישוב בקוע בשילוט חום המכוון ליער המגינים שבה מוצבת אנדרטת מטוס הנורד לזכר חללי  חטיבת הצנחנים 317 וממש מולה אנדרטת חללי גדוד  השריון 95 והאנדרטה לזכרם של חללי פלוגה ס' (סימור) מגדוד החרמ"ש  113 בחטיבה 217  .

ממסלול האספלט של היער הראשי היוצא מהכניסה הראשית  ,יוצאים מסלולי עפר רובם עבירים לסוגי הרכב, מסלולי אופנים,מסלולי הליכה ופינות מרגוע שבחלקם שולחנות וספסלים המאפשרים למבקרים ומשפחות לערוך פיקניקים, לצערי חלק מהמבקרים ,אינם מכבדים את זכרון החללים והאנדרטאות בהשאירם ליכלוך וטינופת לאחר ביקורם ,כמובן ידי אומני האקדמיה לאומנות הזבל ,מטביעים את חותמם בכתובות וציורי גרפיטי וחבל.
לטרון יער המגינים בצומת נחשון

בילוי משפחתי ביער הרצל בחולדה

הקטנים עלו לרכב ברצון לאחר שהובטח להם יום משובב, יצאנו מאזור מודיעין לכוון צומת לטרון המשכנו לכוון צומת מסמיה או כפי שהיא קרויה כיום צומת ראם, חצינו את צומת נחשון והמשכנו כקילומטר לאחר צומת נחשון , עד לפניה ימינה בצומת חולדה לכוון חולדה ורחובות על כביש 411 ,בהמשכו שילוט מוליך ליער הרצל ולבית הקרוי על שמו .

כאשר חנינו ליד בית הרצל ,נתגלו לנו ולילדים מתחמי פיקניקים ,אולם אירועים בקומת הקרקע ,מסלולי הליכה סיבובים ,מסלולי אופנים, מתקנים וברזיות, והעיקר שקט ,שהופר במצהלות הקטנים.

בשנים האחרונות שופץ המקום בידי הקק"ל והתווסף לו מוזיאון קטן, אולם לתצוגות אור קוליות לתולדות המקום עד העזיבה והמדריך לייעור האזור  .

יער הרצל וחניון חולדה ליד צומת חולדה

הכניסה החינמית לתל גזר מתחילה בישוב כרמי יוסף , על כביש 44 במחצית הדרך בין צומת הנשרים לצומת נחשון ,לאחר תחילת העלייה ליישוב מגיעים לכיכר שם פונים שמאלה לכביש הסלול של רחוב הגפן, בהמשכו הוא הופך לדרך כורכר מסביב לישוב, ממשיכים לנסוע עליו כקילומטר ,ופונים שמאלה להמשך השביל כששלוש מאות מטר עד שמגיעים למגרש חניה וחונים ליד עץ שיזף שלמרגלות התל .

שטחה של העיר הקדומה כמאה שלושים דונם, תל גזר התגלה בשנת 1871 על ידי הארכיאולוג הצרפתי שארל קלרמון גנו שחקר בארץ ישראל,על פי הממצאים הארכיאולוגיים נתגלה כי התל בנוי מ' 26 שכבות המתנשאות לגובה של כמאתיים שלושים מטר ,התל בולט מעל לסביבה בכמעט מאה מטר, השכבה הראשונה היא מלפני 3500 שנים לפני הספירה מהתקופה הכלקותית ,דרך שכבות מהתקופה היוונית הרומאית והלאה והלאה.

רוב השרידים שנחפרו ונתגלו הם מהתקופה הכנענית התיכונה והמאוחרת, ומהתקופה הישראלית כיוון ששימשה כעיר ששלטה על מערכת כבישים שיצרו צומת מעבר חשובה באזור בתל גזר התגלה לוח גזר שנכתב במאה העשירית לפני הספירה ,שנחשב בעבר ככתובת העברית הקדומה שנתגלת בחפירות.