שמורות ואטרקציות בצפון

הכניסה בתשלום
איל להגיע
טלפון לתאום 04-9857108-9
האתר פתוח בימים בכל השבוע בשעות 09:00-16:00 , בחודשי הקיץ בשעות  08:30-23:00 .
מידע
צלילה ושחיה בראש הנקרה תלויים במזג האויר ,בעבירות ובצלילות המים,חוויית הצלילה בראש הנקרה הינה בעיקר המעבר בחושך דרך הנקרות עד ליציאה מהצד השני. צלילת מערות בקטנה,בדרך כלל נערכת שחיה בירידה מהמצוק לתוך מימי הים בנקרות מבחינים בצלילה בצלופחים,לוקוסים וסרטנים,אך העיקר בשחיה ובצלילה הוא המעבר בין גווני המים השונים הנתונים לחדירת קרני האור.

שחיה וטבילה במים עורכים גם בחוף הים הסלעי בתחתית המצוק.

לנקרות ראש הנקרה יורדים ועולים בקרוניות רכבל,זמן הירודה כדקה וחצי,בכניסה המתחם כולל את מעבר ראש הנקרה בין ישראל ללבנון בנקודת הגבול נקוה ישראלים,כוח האום והלבנונים, בכניסה למתחם הרכבל נמצאת מסעדה מזנון לא זולה,חנות מזכרות,נקודת תצפית מרהיבה שניתן לצפות לכוון חיפה ולכוון קו החוף הלבנוני ,במקום חניון לאוטובוסים ורכב פרטי.

לאחר שיורדים ברכבל מבחינים בשרידי מסילת הרכבת בין חיפה לבירות ומנהרת הרכבת שנהרסה בתקופת מלחמת העצמאות,הדבר המרשים במקום כמובן הן הנקרות שמוליכות לבטן ההר ,ניתן לחזות במיצג אור קולי על הנקרות הדרכים שנוצרו וההיסטוריה של המקום.

הנקרות נוצרו בתהליך ארוך שנמשך מאז ששרשרת זעזועים יצרה סדקים בסלע המצוק,לסדקים אלו חדרו מי גשם והרחיבו אותם,בנוסף כיוון המצוק הינו קמר גיאולוגי של קימוט הסלע לאורך אלפי שנים הבנוי משכבות של קרטון המשולב בצור ,מי ים שמכים בעת ההשתברות שלהם בסלע בעת סערות ובעת פעולת השפל וגאות יצרו מחילות שאורכם מטרים בודדים עד לנקרות בנות מאות מטרים.

יש מחילות המתחילות מתחת לפני הים והמתגלות בעת השפל, או הגבוהות יותר תלוי בכוון מכות הגלים בזרימתם,בעת הסיור בנקרות שאורכן כמאתיים מטר חולפים על פני מרפסות תצפית,הבריטים החליטו שלמסלול הרכבת  עדיף לחצוב בסלע ולא לעבור מעליו או מסביבו חצבו שתי מנהרות באורך של כ- 200 מטר וביניהן גשר שנמתח על פתחה של הנקרה הגדולה.
ראש הנקרה רחצה

גליל סיור בערוץ נחל הירדן ההררי

בנסיעה על כביש 90 לכוון חצור הגלילית ושם במפגש עם כביש 91 הפונה מזרחה לכוון רמת הגולן, פונים לכוון גשר בנות יעקב בסיבוב לפניו ,פונים לשביל עפר הנקראת דרך הירדן ההררית היורד דרומה.

מצידו השמאלי של השביל ממוקם מבנה אבן שראה ימים טובים בעבר,המבנה מסמן שרידי מבצר צלבני כיום בשמו מצד עטרת שנבנה על מנת לשמור על המעבר מעמק הירדן לכוון רמת הגולן, בעת שחפרו בשרידי המצד גילו הארכיאולוגיים בקירות סדקים תואמים קווי מאר בשני צדדי הסדק דבר המלמד כי האזור עבר רעידות אדמה ובנקודת הפיצול של הסדק הקווים חופפים,עוד במצד ,שרידי חומה ,שרידי המגדל ובאר מים סמוכה .

ממשיכים לכוון שדרת האיקליפטוסים פונים ימינה בפתאומיות – להיזהר , מסלול נהר הירדן ההררי ,בעל מדרון היורד בסופו ,לאחר כעשרה קילומטר, לגובה של 400 מטר בסופו ,כיוון שקטע הנהר סוער הוא נחשב לאחד הטובים לשייט רפטינג.

גליל סיור בערוץ נחל הירדן ההררי

רמות נפתלי איתן בלחסן האנדרטה לזכרו

אנדרטת איתן בלחסן ברעיון התקומה השזורה בשואה

הכניסה חופשית.

דרך ההגעה בנסיעה למושב רמות נפתלי ,פונים שמאלה ,עד הכיכר פונים שוב שמאלה,אחר כך ימינה ברחוב פנימי במחצית הרחוב בצד השמאלי ניצבת אנדרטת התצפית ,ממול ליחידה 36 בית הוריו של איתן בלחסן.

איתן בלחסן ששימש בתפקידו האחרון ,בעת שנהרג כמפקד סיירת צנחנים,לזכרו מול בית הוריו בישוב רמות נפתלי ,הוקמה אנדרטת התצפית המקסימה הזאת הצופה מעל לנופי עמק החולה, והרי הגולן ,האתר והאנדרטה תוכננו בידי רחל בן דוד האדריכלית, בחלקה העליון של האנדרטה ,ניטע עץ זית המואר בלילות בתאורה ומבליט את יופייה של האנדרטה אל מול שמי הליל.

רמות נפתלי איתן בלחסן האנדרטה לזכרו

רמת נפתלי עץ הערמונים של אנה פראנק

אנדרטת איתן בלחסן ברעיון התקומה השזורה בשואה

הכניסה חופשית.

רמת נפתלי עץ הערמונים של אנה פראנק

רמת נפתלי מצודת הונין

הכניסה חופשית – יש להיזהר כיוון שקיימת סכנת התמוטטות עקב פעולת איתני הטבע לאורך השנים,קיימים מתחמים סגורים בגדר תייל ושלטי אזהרה.

מיקומה של המצודה הצלבנית הונין הוא על רכס רמות נפתלי ,בין שרידי הכפר הערבי הונין שננטש במלחמת השחרור כיום בקרבה למושב מרגליות בגליל העליון , מאה מטר משער הכניסה לישוב מרגליות.

רמת נפתלי שביל הפלמח

איך מגיעים : בנסיעה לאורך כביש מספר 90 המקשר בין המושבה ראש פינה לעיר קריית שמונה נוסעים עד צומת כוח – שילוט קיים, פונים שמאלה ומתחילים לעלות  בכביש 899 הלא הוא כביש הצפון, ממשיכים לכוון צומת ישע והכביש המוליך לקבוץ יפתח ,פונים שמאלה לכוון החניה של המצודה.

לאחר חניית הרכב בחניון, מתחילים לנוע על השביל המרוצף לכוון קבר האחים של 28 הלוחמים שנפלו בשלושת ניסיונות הכיבוש של המצודה, ששה בהתקפה הראשונה,עשרים ושתים חללים בהתקפה השנייה ושנים בהתקפה האחרונה שבה המצודה נפלה בידינו לאחר שחלקם הגדול של הערבים שהיו במצודה ברחו.

תל קדש המאוזוליאום העתיק

ממוקם  בחלקו הצפוני של תל קדש, לצד כביש 899.

כניסה חופשית

בנסיעה לאורך כביש מספר 90 המקשר בין המושבה ראש פינה לעיר קריית שמונה נוסעים עד צומת כוח – שילוט קיים, פונים שמאלה ומתחילים לעלות  בכביש 899 הלא הוא כביש הצפון, ממשיכים לכוון צומת ישע והכביש המוליך לקבוץ יפתח, בכביש העולה ימינה לא לקיבוץ יש שילוט לכוון חניון האלות לאחר חצי קילומטר, ישנה פניה ימינה לחניית עפר ,עם שילוט ירוק שעליו כתוב תל קדש ובשלט נוסף ירוק שעליו כתוב גן לאומי תל קדש , מעט לפני הפנייה נבחין בחלקיו של תל קדש נפתלי הנחצה בידי הכביש.

תל קדש המאוזוליאום העתיק

עכו חפיר החומות המזרחיות

החפיר ממוקם בכניסה לחומות העיר העתיקה ושער היבשה מצד צפון מזרח,50 מטר מהגן הקסום בכניסה לעיר העתיקה .

הכניסה ללא תשלום,פתוח בכל שעות היום.

על מנת להגיע לחפיר אין להיכנס לעיר העתיקה אלא, במרחק של בין חמישים למאה מטר , קיימות מדרגות היורדות לחפיר,מדרגות אלו גם יורדות לתעלות המגן הנמצאות למרגלות החומות בחלקם החיצוני.

על פי הממצאים נחפרו תעלות מגן אלו להגנת חומות העיר במאות השמונה עשר והתשע עשר, משערים שתעלות אלו שימשו כהגנה מפני פריצת כוחותיו של נפוליאון ,אשר טוענים כי המקום הקרוב אשר הגיע אליו היה תל עכו ממזרח לעיר.

עכו חפיר החומות המזרחיות

עכו המצודה ההוספליטרית ואולמות האבירים

הכניסה בתשלום ניתן להזמין הדרכה

כתובת רחוב ויצמן 1 עכו

איך להגיע בגן הקסום בכניסה לעיר העתיקה בשער היבשתי,ליד מגרש החניה.

האתר פתוח בימים א – ה  בשעות 08:00-17:00 ,יום שישי בשעות 09:00-14:00,בשבת בשעות 09:00-14:00.

טלפון לתאום ביקור 04-9956706 ,04-9956707

המצודה נבנתה במאה  ה  12 בידי אבירי המסדר ההוספליטרי, שהיה מעין מסדר צבאי נזירי, אשר העניק סעד רפואי וטיפל בצליינים שהגיעו בעיקר מאירופה, בתחילה שכנה המנהיגות של המסדר בירושלים אך היא הועברה בשנות שלטון האבירים בין השנים 1191-1291 למצודה בעכו.

עכו המצודה ההוספליטרית ואולמות האבירים

טבריה עין פורייה – עין קדש

בשמה הערבי עין אל מלחה

המעין ממוקם צפונית מערבית ממושבת כנרת.

כאשר יורדים במדרון של הכביש המוליך מכוון פורייה עילית לכוון הכנרת ,חולפים על פני אכסניית הנוער משם ישנו שילוט לעין פורייה .

כניסה נוספת לעין פורייה היא בהמשך העלייה של יער שוויץ מכוון כביש צומת  לכוון העיר טבריה חולפים על פני הכניסה למושבה כנרת ולחצר כנרת ובפנייה הבאה שמאלה עולים ליד גל האבנים הנקרא גלעד אל רול והשילוט לכוון אכסניית פורייה ותצפית יער שוויץ .

עולים בעליה ובצומת הכניסה לאכסניה פונים שמאלה וממשיכים לכוון פורייה עילית עוד כשמונה מאות מטר ורואים שילוט בצד שמאל לכוון עין פורייה ,ממשיכים לנסוע על דרך עפר המתחלפת לאספלט וחוזר חלילה על פי שילוט מסודר עד שמגיעים למעין פורייה ( הדרך עבירה לכול כלי הרכב ) .