ניווט

ישראל יקבים ומבשלות בירה

כיצד לנסוע :

נסיעה לבאר שבע ,משם ממשיכים דרומה ,לכוון צומת הנגב בכביש 40 ,ממשם ממשיכים לצומת טללים תוך מעבר בצומת משאבי שדה ,ממשיכים מערבה לכוון צומת חלוקים ,פונים דרומה לכוון שדה בוקר ממשיכים על הכביש לכוון מצפה רמון .

אטרקציות תיירותיות וחוות בדרך בין דרום באר שבע - למצפה רמון מהצפון לדרום

אטרקציות וחוות בין צומת הנגב לצומת טללים על כביש 40 חוות אמיר מרחק קצר מצומת הנגב שילוט מצד ימין , טלפון לתאום 08-6555140.

ישוב שיזף ישוב קהילתי מעורב לדתיים ושאינם ,בצד שמאל של הכביש.
מצפה רמון מסלול אטרקציות וחוות בודדים בדרך מהצפון לדרום

תחילת הנסיעה ביציאה הדרומית של העיר באר שבע ,מעבר מחווה לחווה מהצפון לדרום נוסעים לכוון צומת הנגב ,בצומת פונים שמאלה לכביש 224 ומשם לכביש 225 המוליך לעיר ירוחם בצומת פונים שמאלה לכביש 224 ומשם ימינה , ממשיכים לאגם ירוחם ,ממול לכביש לירוחם ,לאחר הביקור ממשיכים דרומה לכוון צומת חלוקים .

פארק ירוחם והאגם

הכניסה בחינם.

איך להגיע  בנסיעה מבאר שבע לכוון העיר דימונה, על כביש מספר 25, עד לצומת דימונה,, משם נפנה לכביש 204, נעבור את צומת ירוחם, לכניסה המערבית לירוחם. ונמשיך עם הכביש בהתאם לשילוט עד לפארק ירוחם.

מסביב לחלק העליון של נחל רביבים נטעה הקק"ל יער אורנים ,עצי פרי כולל דקלים המושקים במי קלחין, המקום מיועד לפיקניקים ומנגלים, בשנת 1992 הוקם סכר על ערוצו העילי של נחל רביבים, דבר שיצר את אגם ירוחם , על גדות האגם צמחיית מים, מעין נווה ירוק בסביבה, במשך השנים הוזנח האגם ונצטבר בו לכלוך ועל כן נאסרה הרחצה במקום.

בחורף פארק ירוחם הוא יפה במיוחד ,משום שהוא נמצא בקו הנדידה של עופות המים, שבאים לחורף לכאן, אפשר לנפח סירות מגומי ולשוט באגם או סתם לשבת על הדשא וליהנות מיפי המקום.

מצפה רמון מסלול חוות בודדים נוסף בדרך היין

טלפון לתאום 02-9908080

מעט מההיסטוריה של המשפחה והיקב

שרונה היקב הקטן והמזקקה "פלסטיין ספירט פקטורי" (117)רחוב דוד אלעזר 30 חלק 1

היקב הקטן והמזקקה " פלסטיין ספירט פקטורי " ,שכנו ברחוב דוד אלעזר 30 פינת רחוב הארבעה  במושבה שרונה שבתל אביב ,כיום במקום ממוקמת מסעדת עגבניה , כיום מסעדת קלאו.

סיפורו של היקב הקטן והמזגגה קשור איך לא? בחילוקי דעות בקרב כורמי המושבה הטמפלרית שרונה, כתוצאה מהפילוג הקימו חלק מהכורמים את האגודה החדשה שנקראה הטמפלרים החופשיים, אנשי האגודה החדשה הקימו יקב קטן ונוסף בשנת 1898 ,עברו מספר שנים עד שנרגעו הרוחות והכורמים במושבה הבינו כי עבודה משותפת תעלה את ההכנסות ותפחית את כפל ההוצאות לשווק, לתפעול ולגידול הענבים בכרמים, אי לכך התאחדו מחדש ליקב משותף.

מבנה המזקקה נבנה בשנת 1898 מבלוקים של כורכר, המבנה שנבנה בתחילה היה בן קומה אחת ,מרתף ועליית גג, בין היקב לבין המזקקה נחפרה מנהרה ששימשה למעבר בין היקב והמזקקה על מנת להקל על העברת הסחורה המוגמרת לשווק דרך היקב, מנהרה זאת שימשה גם לאכסון התוצרת המוגמרת ליישונה בתנאי מיזוג מבוקרים.

קבוץ צרעה יקב טפרברג 1870

מושב שחר יקב לה טרה פרומסה

טלפון לתאום 08-6849093  , 050-684775   משק 44 מושב שחר , היקב פתוח בימי שישי שבת בין השעות 12:00-16:00.

תחילתו של יקב טרה פרוסמה (פרוש שמו הארץ המובטחת) ,בביקור שערך בארץ סנדרו פלגריני נצר למשפחת ייניים ובעלי יקבים איטלקית מאזור פרמה שבאיטליה, כאן התאהב בבת ארצנו והחליט להשתקע ולהקים יקב בארצנו בישוב שחר .

ביקב בוקקים כחמשת אלפי בקבוקי יין בשנה מסוגים שונים, אל היקב ניתן להגיע בתאום וניתן לשלב בסיור ארוחה בסגנון מקומי וקוצ'ני מחומרי גלם עונתיים וטריים ,במסעדה הצמודה ליקב היקב והארוחה אינם כשרים, ארוחה למשפחות וקבוצות .

מושב שחר יקב לה טרה פרומסה

עין זיוון בית קפה ומרכז מבקרים לשוקולד דה קרינה

סיורים מודרכים וסדנאות בתשלום , גישה לנכים ,טלפון לתאום 046993622 ,במרכז ובבית הקפה הכשר למהדרין ,מקבלים הדרכה על עולם פולי הקפה, הסבר על תולדות יצור השוקולד בארץ ובעולם.

ניתן לרכוש מארזי שי בחנות המפעל ,ביקור במקום מאפשר חוויה למשפחות וילדים בסדנאות השוקולד באפשרות ליצור טבליות וצורות של פיסות שוקולד ,פרלינים ועוד מתוקים וללגום כוס חמה של שוקו משוקולד.

הגברת קרינה צ'פלינסקי ,שלמדה את רזי ענף השוקולטריות ,במפעל המשפחה בארגנטינה ועשתה עלייה, החליטה כבת הדור השלישי בענף המשפחתי ,להקים בקיבוץ עין זיוון שברמת הגולן מפעל, שבו היא יוצרת פרלינים, טראפלס וליקרים של שוקולד בעבודת יד ,הטעם עילאי הכיס מתכווץ מהמחיר.