ישראל ילדים אטרקציות ופעילות

גליל סיור בערוץ נחל הירדן ההררי

בנסיעה על כביש 90 לכוון חצור הגלילית ושם במפגש עם כביש 91 הפונה מזרחה לכוון רמת הגולן, פונים לכוון גשר בנות יעקב בסיבוב לפניו ,פונים לשביל עפר הנקראת דרך הירדן ההררית היורד דרומה.

מצידו השמאלי של השביל ממוקם מבנה אבן שראה ימים טובים בעבר,המבנה מסמן שרידי מבצר צלבני כיום בשמו מצד עטרת שנבנה על מנת לשמור על המעבר מעמק הירדן לכוון רמת הגולן, בעת שחפרו בשרידי המצד ,גילו הארכיאולוגיים בקירות סדקים תואמים קווי מאר בשני צדדי הסדק דבר המלמד כי האזור עבר רעידות אדמה ובנקודת הפיצול של הסדק הקווים חופפים.

ממשיכים לכוון שדרת האיקליפטוסים פונים ימינה בפתאומיות – להיזהר , מסלול נהר הירדן ההררי ,בעל מדרון היורד בסופו ,לאחר כעשרה קילומטר, לגובה של 400 מטר בסופו ,כיוון שקטע הנהר סוער הוא נחשב לאחד הטובים לשייט רפטינג.

גליל סיור בערוץ נחל הירדן ההררי

קבוץ סאסא פארק בהר פארק אתגרי פארק חבלים

כניסה בתשלום ,הפארק פתוח בימי השבוע בין השעות 10:00-16:00, תאום בטלפון 04-6988626 .

פארק חוויתי ואתגרי לילדים, למשפחות ומבוגרים , פארק החבלים כולל מסלולי מתקני חבלים לטיפוס ומעבר בגובה רב ובגובה נמוך, קירות טיפוס, סולמות טיפוס, מתקנים שבו נדרשים המבקרים לחשיבה יוצרת על מנת לעבור בהם .

עוד בפארק מתחם ירי פיינטבול ,מתחם ירי חיצים בצינורות נשיפה לעבר מטרות, מתקן אומגה לגלישה, אפשרות מנוחה עם שתייה חמה, מתאים גם לקבוצות ופעילות גיבוש.

קבוץ סאסא פארק בהר פארק אתגרי פארק חבלים

מיקומה של המערה בקרבה לישוב ריחניה שבגליל, מול הכניסה לישוב ריחניה מתחילה דרך עפר המסומנת באדום, היוצאת מכביש 886 ,נוסעים על המסלול האדום עד סופו ,עוצרים ומחנים, משם הדרך לפתחה הגדול של המערה הוא כמאה וחמישים מטר המתאימה להולכי רגל מנוסים.

הערות לסדר :

מומלץ לא לבקר במערה בחודשי החורף על מנת לא להטריד את מושבת העטלפים הנמים את שנת החורף על תקרת המערה, כאשר הסיבה השנייה להימנעות מביקור בחורף, היא סכנת ההחלקה בדרך הבוצית והחלקלקה במשעולי המערה העמוקה והגדולה.

כהמלצה אין לטייל במערה בטיול בודדים וביחידות .

מומלץ להיעזר במדריכים מנוסים בעת הביקור ,להצטייד באביזרי תאורה (רצוי פנס ראש) ופנסים חילופיים ובטריות נוספות, על מנת לפנות את ידי המבקר לתמיכה ואיזון, מובן שיש להשאיר את שאר הציוד בכניסה למערה.

בסיור של מסלול שאורכו כחמש מאות מטר היורד לעומק של מאה וששה מטר, לאורך הדרך מחזירי אור המקובעים לקירות מסלול ההליכה, במסלול שאינו קל מעברים אתגריים הכוללים השתחלות במעברים צרים, שימוש ביתדות ברזל התקועים בירידות למפלס התחתון ,הירידה למעמקי המערה אורכת מעט יותר משעה והחזרה מעט יותר.

ריחניה מערת עלמה

יסוד המעלה אינדי פארק אטרקציות

ההגעה בנסיעה על כביש מספר 90 בין ראש פינה לקריית שמונה, בנקודת מפגש התעלות שבירדן בסמוך לקבוץ יסוד המעלה, על פי השילוט בצומת הכניסה לשמורת אינדי פונים ימינה וממשיכים על פי השילוט עד לחנייה שבכניסה לפארק .

כניסה בתשלום ,פארק אינדי פתוח בכול ימי השבוע בשעות 09:00-18:00 ,טלפון לתאום 04-8434444 -  072-3263920.

עיקר פעילות פארק אינדי : בתחום השייט ופארק חבלים אתגרי, אחרי קבלת נוצת השבט מידיו של האינדיאני בכניסה לאתר שתעטר את פדחת המבקר ניתן להתחיל בפעילות, יש הנוהרים לשייט במכלול כלי שייט לאורך גדות הירדן בינות לצמחיה שעל גדותיו, ניתן לשייט בשיט רגוע, ניתן גם לשלב משחקים ותחרויות בין הסירות בעת גיבוש קבוצתי.

יסוד המעלה אינדי פארק אטרקציות

גליל נחל דן בריכת הלגונה

הכניסה רק בשעות היום ,ניתן לסמן בוויז לנווט, (בריכת הלגונה דן) בנסיעה על כביש 90 חולפים על קריית שמונה, ופונים ימינה לכביש  99, לכניסה לקבוץ דן דרך השער הצפוני, ממשיכים על פי השילוט לברכות דגי דן לאחר שמגיעים לשער האחורי של גדר הקבוץ פונים שמאלה (צפונה) ,ומיד שוב שמאלה לשביל עפר ,בתווך מצד ימין מטעי אבוקדו ומצד שמאל הגדר החיצונית של קבוץ דן .

נסיעה זאת לאורך כחצי קילומטר תביא אותנו לצומת טי , שם פונים ימינה נוסעים בערך 200 מטר ופונים שמאלה לכוון חורשת עצי האיקליפטוסים הגבוהים ,ממש לפני שמגיעים נמצא שלט הכוונה שעליו כתוב "נחל דן, פלג ליש".

מהשלט יוצא שביל בתוך סבך צמחים המוליך ימינה וכעבור כמאה חמישים מטר מגיעים לבריכת הלגונה ומחנים , ניתן לשבת ולהניח את הרגלים במי הנחל הקרירים הזורמים ,יש לשם לב לזרימה המהירה של המים בשלב שחפצים להיכנס לשחייה במים הקרים ,שלא בתקופת הקיץ.  .

גליל נחל דן בריכת הלגונה

עמק יזרעאל שדה יעקב המבוך
מבוך בעמק - חוויית מבוך ענקית לכל המשפחה במושב שדה יעקב
איך להגיע  בכביש מקריית טבעון לבית שערים,מצומת השומרים פונים דרומה על פי השילוט.
טלפון לתאום  04-9830255, כניסה עד גיל 6 חינם,מעל לגיל זה בתשלום.
המבוך פתוח בימים א-ה בשעות 09:30-17:00 ,בימי שישי בשעות  09:30-14:00 ,ביום שבת סגור.
מידע
המבוך מיועד למשפחות,לילדים ולקבוצות,המקום משתרע על שטח של 8 דונם,אורך שביליו כשני קילומטר,ורק יציאה אחת שאר השבילים ללא מוצא,שמונה תחנות המנחות את המבקר לכוון היציאה,בצמוד למבוך מדשאה עם צל ומשחקים לילדים,אפשרות ללינת לילה,אירגון אירועים.
עמק יזרעאל שדה יעקב המבוך

בנסיעה ל כביש 211  שתחילתו בצומת טללים לכוון הגבול המצרי,נמצאות כמה דיונות שעליהן ניתן לגלוש ,הגלישה באמצעות ציוד מיוחד לגלישה כזאת נמצא בידי אנשי דרור במדבר, תחילםת התופעה המקצועית למחצה בארצות העולם שם נקרא הפעילות גלישה על דיונות, בשונה לחול שעל שפת הים ,החול בדיונות אינו נדבק לגולש.

במתחם הגלישה הושקע ממון על מנת לה]פכו לאתר חוויה לכול המשפחה,במקום סככת צל שבה ניתן לרבוץ  על מחצלות ,להתבונן על שעשועי הילדים , ללגום משקאות קרים ושתייה חמה,בעבור נשנושים ובירה משלמים בנפרד,לרשות המבוגרים ניתן לשכור רכבי פדלים לסייורים קצרים בשבילי המקום

להגעה ושימוש בציוד יש לתאם מראש בטלפונים ,086753636 או 053 7892251 ,הבילוי איננו זול בהשכרת הציוד לגלישה ורכבי הפדלים, אך מהווה בילוי חמוד למשפחה ולילדים
נגב גלישת חולות בדרור במדבר

שמורת החולה מרכז ביקורים עופריה

איך להגיע,בנסיעה בכביש המחבר את ראש פינה עם קריית שמונה בצפון,כשלושה קילומטר אחרי צומת יסוד המעלה פונים על פי השילוט מזרחה לשמורה.

הכניסה בתשלום

טלפון לתאום 6937069 - 04

ניתן לבקר בשמורה בכל השנה בשעות  08:00-17:00, ביום שישי עד השעה 16:00.
מידע

שמורת החולה

שמורת החולה הוקמה במהלך יבוש האגן על מנת לשמר את הטבע והסביבה,אגם החולה מהווה סביבה טבעית של ביצות,והכוללת מינים שונים של צמחיה ובעלי חיים,אשר גדלים וחיים באזורי אקלים שונים בעולם,בניגוד לשמורות דומות בעולם השמורה איננה במצבה הטבעי הראשוני,היא נוצרה באמצעות בניית סוללות עפר לאגירת המים וליצירת אגם מלאכותי.