רמת הגולן מסעדות בתי קפה פאבים

רמת הגולן תל בנטל - תל אל-ע’ראם ( אל ברם)

לתל בנטל שגובהו מעל לאלף מאה ושישים מטר ,ניתן להגיע בנסיעה על הכביש עד צומת אביטל, שם פונים שמאלה ונוסעים כשלושה קילומטר עד לשילוט ולעליה המפותלת לתל בנטל , מפסגתו ניתן לתצפת לכוון מורדות החרמון השטח הסורי, ולכוון רמת הגולן הישראלית.

שמו של התל שצורתו כפרסה ,ניתן לו מפרוש השם הערבי – התל שיש להקיפו או הפרוש השני תל האהבה, גם תל בנטל וגם תל אביטל נוצרו בתקופה משותפת ונפרדו בהתפרצות לשניים, כאשר התפרצות נוספת יצאה בפסגה ויצרה את התל השני ,כאשר פסגת לוע תל אביטל ,גבוה יותר וגובהו מעל לאלף מאתים מטר, בין שני התילים מפריד אוכף מישורי שבו נטועים מטעים,

בפסגת תל בנטל הוקמה מרכז מבקרים ,חנות ובית קפה נקרא קופי ענן, לידו ניתן לבקר בעזרת פנס בנבכי מוצב ישראלי בבונקר הלחימה והלינה שננטש ,אך שוחזר לטובת המבקרים ,המוצב הישראלי הנטוש נבנה על שרידי מוצב סורי שניצב בו בטרם נכבש התל בידי כוחותינו, על הפסגה מוצבים פסלי מתכת ופלדה שנוצרו בידי אמן הפיסול שבקיבוץ מרום הגולן יופ דה יונג.

רמת הגולן תל בנטל - תל אל-ע’ראם ( אל ברם)

רמת הגולן מג'דל שאמס - מגדל השמש

הישוב הדרוזי מג'דל שאמס המתנשא לגובה ממוצע של 1230 מטר ומעלה מעל לגובה פני הים, נחשב לישוב הגבוה בשטחה של מדינת ישראל, מיקומו בצפון רמת הגולן במורדותיו הדרומיים מזרחיים של הרכס החרמון הישראלי, הישוב מג'דל שאמס שמספר תושביו כשמונת אלפים תושבים, מרוחק רק כמה מאות מטרים ממערב גדר המערכת לגבולנו עם סוריה.

שני כבישים מוליכים למג'דל שאמס ,הראשון כביש 98 מהכפרים הדרוזיים מסעדה וברכת רם והכביש השני 989 מגיע מכוון הישובים נווה אטיב  ונמרוד, המשך הדרך מהיישוב מוליכה צפונה לאתר הסקי בחרמון הישראלי.

מעט על היישוב מג'דל שאמס

בתחילת התיישבותם בישוב ,התגוררו בו גם נוצרים ובני העדה העלוואית ,אך הם אינם עוד גרים בכפר, את שמו קיבל הישוב ,משמקבל את קרני השמש הראשונות בזריחה עקב גובהו, בשנת 1974 הוכרז הישוב כמועצה מקומית בישראל ומונו לו 13 חברי מועצה בידי ישראל בראשות סולטאן הייל אבו סאלח שהיה קצין גבוה בצבא הסורי, נחשד בריגול ושישב 23 שנים בכלא הסורי בעוון ריגול לישראל.

רמת הגולן מג'דל שאמס - מגדל השמש

רמת הגולן כפר האמנים מתחם צומת ווסט

צומת אמיר על ציר הנפט בגולן

בנסיעה על כביש מספר 90 ,בצומת מחניים פונים לכביש מספר 91  ונוסעים לכוון רמת הגולן,עד צומת נפח כיום בשמו צומת השריון ,בצומת פונים על פי השילוט לכוון מסעדה בכביש 978 לכוון צומת ווסט כששה קילומטר.

מתחם התיירות בצומת ווסט נבנה על שטח המחנה הסורי הנטוש ששופץ בשנת 2011 , עמדו היזמים והמועצה האזורית של הגולן שחברו והקימו את המתחם והתקנאו בחלק המרכזי של הרמה שכולל את כפר האמנים אמינם ומרכז התיירות קסם הגולן בקצרין, מעבר לקנאה נדרשה תעוזה וכיסים עמוקים ליצירת יש מאין ,בלקיחת מחנה סורי נטוש לשפץ את מבניו, להקים מבנים חדשים ולפתוח את מרכז התיירות צומת אמיר- ווסט.

רמת הגולן כפר האמנים מתחם צומת ווסט

רמת הגולן ספורו של הדרוזי סלים שופי

הרבה סיפורי שושו מלויים את חיו של סלים שופי, שהחל את דרכו הביטחונית בגיל 16 מספיק שאציין את אנשי רמי המעלה מהצמרת הפוליטית הביטחונית, שהשתתפו בלוויתו בשנת 2012 בגיל 82 בהשתתפות האלוף דיין וראש השב"כ לשעבר חברו לסיירת דיכטר , על מנת שנבין מעט על פועלו של האדם שחבר למדינת ישראל כאשר עוד קרטעה במעלה הקמתה.

מהמעט שניתן לספר על סלים ,שנולד בכפר מגדל שמס ,כאשר עדיין הייתה תחת ריבונות סורית ,היא פעילותו המבורכת להברחת יהודים מסוריה לישראל ,בין היתר גם השלוב של אומץ ליבו הרב בפעילות ביטחונית שאין לפרטה.

המסעדה הכשרה שנפתחה בשנת 1989 ,הממוקמת בקבוץ מרום הגולן,נפתחה בתחילה בקרון רכבת ולאחר מכן בצריף שנבנה ליד מתחם הצימרים, טלפון לתאום 053-9443658, 04-6960466, המסעדה פתוחה בימים א-ה בשעות 12:00-21:00,ביום שישי בין השעות 12:00-15:00 ופתח הצלה עד אחרון הסועדים בתפריט יום שישי בין השעות 19:00-21:00, מחיר הארוחה אינו זול , תפריט הקבוצות נחלק לארבע סוגים במחיר 109-129,145,169 שקלים לראש.

המסעדה מיועדת לארוחות לבודדים ולקבוצות ממוקמת במבנה עץ, מנסה לתת אווירה של מסעדת חווה אמריקאית טיפוסית, במקום מוגשות מבחר של מנות בשריות טריות ומיושמות על בגריל , כמו : פילה עגל , סטייק סינטה , צלע עגל חלב , אנטרקוט , אסדו, בורגר ונתחים נוספים .הבשר המגיע למסעדה מקורו בעדר הבקר לבשר של הקבוץ, במסעדה ניתן גם להזמין תבשילי קדרה מרקי מבוססי בשר ועוד ,כמו כן ארוחות צמחוניות ומנות לילדים כולל קלחי תירס, ובל נשכח את מבחר היינות של יקבי הסביבה המוגשים במקום.

בסמוך למסעדה חוות רכיבה על סוסים.
רמת הגולן מסעדת הבוקרים במרום הגולן

עין זיוון בית קפה ומרכז מבקרים לשוקולד דה קרינה

סיורים מודרכים וסדנאות בתשלום , גישה לנכים ,טלפון לתאום 046993622 ,במרכז ובבית הקפה הכשר למהדרין ,מקבלים הדרכה על עולם פולי הקפה, הסבר על תולדות יצור השוקולד בארץ ובעולם.

ניתן לרכוש מארזי שי בחנות המפעל ,ביקור במקום מאפשר חוויה למשפחות וילדים בסדנאות השוקולד באפשרות ליצור טבליות וצורות של פיסות שוקולד ,פרלינים ועוד מתוקים וללגום כוס חמה של שוקו משוקולד.

הגברת קרינה צ'פלינסקי ,שלמדה את רזי ענף השוקולטריות ,במפעל המשפחה בארגנטינה ועשתה עלייה, החליטה כבת הדור השלישי בענף המשפחתי ,להקים בקיבוץ עין זיוון שברמת הגולן מפעל, שבו היא יוצרת פרלינים, טראפלס וליקרים של שוקולד בעבודת יד ,הטעם עילאי הכיס מתכווץ מהמחיר.

עין זיוון בית קפה ומרכז מבקרים לשוקולד דה קרינה

רמת הגולן מצפה אופיר
מצפה אופיר
כניסה חופשית
איך מגיעים בנסיעה מצידה המזרחי של הכנרת ,נוסעים עד צומת כורסי,פונים ימינה לכביש 789, לכוון קבוץ אפיק,ממשיכים עד ב סימון הכביש מספר 9, פונים לדרך עפר וממשיכים על פי השילוט למצפה. וסימון שבילים כחול.
מידע
אביו של אופיר אשר ברשותו חברה לסיורי גיפים ברמה, הקים את האתר לזכרו של בנו בן ה 16 שנפטר,המצפור הוקם וניטעו בו 16 עצי זית ,אחד לכל שנה מחייו של הבן,האתר הוקם על מצוק מעל לכנרת בגובה 450 מטר,בדרום הגולן,ליד המצפה חורשת אלונים,חרובים ואלות.
במקום שולחנות פיקניק וספסלים מאבן,פחי אשפה ,ונוף נפלא לכוון הכנרת,טבריה והאזור.ניתן לערוך סיורים במעגל מסביב למצפה.
רמת הגולן מצפה אופיר

מרכז מבקרים קסם הגולן

המלכודת הקלסית לתיירות

כתובת ממוקם   במרכז הגולן, כשני קילומטר מזרחית לקצרין.

עולים על כביש מספר 91 ועוברים על גשר בנות יעקב וממשיכים לצומת בית-המכס על כביש 888. בצומת פונים ימינה, ועוברים את העיר קצרין ולאחר כ-2 קילומטר  פונים שמאלה לאזור התעשייה של העיר.

טלפון לתאום 04-6963625

מידע

המרכז משמש כנקודת מוצא לטיולים בגולן ונקודת המידע של עמותת התיירות גולן ,הוא מתחם גדול המשלב אטרקציות ,מקום לקבלת מידע,מקום מסעדות,בתי קפה וחנויות.