עמק יזרעאל אטרקציות אתגריות

תל יזרעאל ועין יזרעאל

כניסה חופשית

איך להגיע מהמרכז דרך נחל עירון לצומת מגידו,לפנות בכביש הסרגל לכוון עפולה,בצומת הסרגל ימנה עד לרמזורים צומת יזרעאל,ממשיכים עד לכניסה לקבוץ יזרעאל,משם לקחת את הדרך לתל ולחנייה של חניון קקל,נקודת ההתחלה.

תל יזרעאל שולט בגובה 70 מטר מעל עמק חרוד ועמק יזרעאל,על התל אנדרטת לזיכרון 22 חללי הפלמח,חניון מטופח,מרפסת תצפית ובוסתן חיקוי של הבוסתן המקראי של נבות,על התל שרידי הכפר הערבי זרעין.

תל יזרעאל ועין יזרעאל

מצפור התבור
מצפור הר תבור נמצא  3 קילומטר צפונית להר דבורה .

ממוקם ביער קשת דרומית לעיר נצרת, הכניסה בחניון גולני, הכניסה הצפונית כביש 77 ליד מחנה שמשון,2 קילומטר מערבית מצומת גולני,דרך קיבוץ בית קשת,לאחר העיקול מוביל שילוט לדרך.

ממשיכים בנסיעה על השביל לכוון חניון המלכה ההולנדית,ממשיכים ללאחר מעבר במצפור מצפה תורען,עד להגעה למצפור ובנין בית הקרן הקיימת-בית היערן והחניון הראשי של היער,בהמשך ממשיכים למצפה מצפור אלוני בית קשת ,ממצפור התבור ניתן להביט על הדרו של הר התבור,לסיום הטיול  נמשיך בדרך הנוף ונגיע לצומת - שמאלה לדבורייה וימינה להר דבורה ולנצרת.

מצפור התבור

יוקנעם דג בכפר
כניסה בתשלום.
האתר ממוקם במושבת יוקנעם
איך להגיע על כביש יוקנעם-מגידו בצמוד לעיר יוקנעם עילית
הכניסה בתשלום, סיורים מודרכים בתאום
טלפון לתאום 04-9894095, 04-9590328
המקום סגור ביום ראשון פתוח בימים שני עד שישי בשעות  : 08:00-17:00, שבת- 07:30-18:00.
מידע
פארק דג בכפר הינו מתחם לבילוי המכיל אטרקציות שונות להפעלת ילדים ומשפחות,במקום ניתן לדוג  קרפיונים בחכות מתוך בריכות מים,בסמוך לבריכות הדייג ממוקם מרחבי פיקניק ומנוחה ,שולחנות וכסאות,ערסלים ופינות מנגלים,לפעוטים בריכת כדורים,נדנדות ופינות משחק ויצירה, ניתן במקום לשכור ציוד לדיג ואף לרכוש ציוד לדייג,סביבת האתר יכולה לשמש כבסיס לטיולים בנחלי הסביבה ובטבע.במקום מזנון,ופינת ניקוי הדגים,
יוקנעם דג בכפר

תל אנפה
נקרא בלשון העם גבעת הנרקיסים,בערבית תל אל חדאר,שפירושו התל הירוק.
הכניסה חופשית
איך להגיע התל ממוקם נמצא בצידו המזרחי של עמק החולה בין קיבוץ שמיר לשדה נחמיה.  בנסיעה בכביש 918,כשנים וחצי קילומטר דרומית לפנייה לכפר סאלד.

נוסעים בכביש 997 עד צומת להבות הבשן ושם שמאלה וצפונה בכביש  מספר 918 לכוון כפר סולד וחורשת טל. כארבעה קילומטר צפונה לצומת להבות הבשן חולפים משמאל על פני הפניה לכביש 9779 ומיד לאחריו רואים בצד השמאלי, של הנסיעה תל קטן הוא תל ענפה
מידע
תל ארכיאולוגי שגובהו 60 מטר מעל פני הים,ממוקם במזרח עמק החולה, בתל נמצאו שרידי יישובים מהתקופה הכלכותית ומתקופת הברונזה,הפרסית והיוונית, התל ישב ושלט על הדרך בין בית שאן לדמשק.

לאורכו של השביל הטבעתי המקיף את התל פורחים בין החודשים דצמבר – פבואר  מרבדים של נרקיסים.

בין הממצאים שנתגלו ,קטעי חומה,בריכת דגים,שרידי מבנה מפואר בעל עיטורי קיר,עיטורי זהב וכסף,שרידי פסיפס,כלים מחרס וזכוכית ,מטבעות כסף.
תל אנפה

תל רגב
הכניסה חופשית
התל מעל כפר חסידים שהינו מושב בעמק זבולון ליד קריית אתא בתחומי מועצה אזורית זבולון,התל ממוקם בצידו הצפון מערבי של הכפר חסידים א.
מידע
תל רגב עיר מתקופת הברונזה ומלכי ישראל,ממוקם ליד נחל הקישון ונחל ציפורי הנשפך לקישון.
תל רגב

חניון ומצפור בית היערן
הבנין נקרא בית הקרן הקימת
כניסה ללא תמורה
החניון ממוקם ביער קשת דרומית לעיר נצרת,הכניסה בחניון גולני, הכניסה הצפונית כביש 77 ליד מחנה שמשון,2 קילומטר מערבית מצומת גולני,דרך קיבוץ בית קשת,לאחר העיקול מוביל שילוט לדרך.

ממשיכים בנסיעה על השביל לכוון חניון המלכה ההולנדית,ממשיכים ללאחר מעבר במצפור מצפה תורען,עד להגעה למצפור ובנין בית הקרן הקיימת-בית היערן,מסביב לבית החניון המרכזי ליער, בהליכה של דקות ספורות במורד הגבעה,מגיעים למצפור היערן ונהנים מחווית צפייה ,ניתן לנגישות נכים בעגלות נכים, לסיום הטיול  נמשיך בדרך הנוף ונגיע לצומת - שמאלה לדבורייה וימינה להר דבורה ולנצרת.