באר שבע חוות בסביבה

מצפה רמון מסלול אטרקציות וחוות בודדים בדרך מהצפון לדרום

כיצד לנסוע :

נסיעה לבאר שבע ,משם ממשיכים דרומה ,לכוון צומת הנגב בכביש 40 ,ממשם ממשיכים לצומת טללים תוך מעבר בצומת משאבי שדה ,ממשיכים מערבה לכוון צומת חלוקים ,פונים דרומה לכוון שדה בוקר ממשיכים על הכביש לכוון מצפה רמון .

אטרקציות תיירותיות וחוות בדרך בין דרום באר שבע - למצפה רמון מהצפון לדרום

אטרקציות וחוות בין צומת הנגב לצומת טללים על כביש 40 חוות אמיר מרחק קצר מצומת הנגב שילוט מצד ימין , טלפון לתאום 08-6555140.

ישוב שיזף ישוב קהילתי מעורב לדתיים ושאינם ,בצד שמאל של הכביש.
מצפה רמון מסלול אטרקציות וחוות בודדים בדרך מהצפון לדרום

מצפה רמון דרך היין מסלול נוסף בחוות בודדים

תחילת הנסיעה ביציאה הדרומית של העיר באר שבע ,מעבר מחווה לחווה מהצפון לדרום נוסעים לכוון צומת הנגב ,בצומת פונים שמאלה לכביש 224 ומשם לכביש 225 המוליך לעיר ירוחם בצומת פונים שמאלה לכביש 224 ומשם ימינה , ממשיכים לאגם ירוחם ,ממול לכביש לירוחם ,לאחר הביקור ממשיכים דרומה לכוון צומת חלוקים .

פארק ירוחם והאגם

הכניסה בחינם.

איך להגיע  בנסיעה מבאר שבע לכוון העיר דימונה, על כביש מספר 25, עד לצומת דימונה,, משם נפנה לכביש 204, נעבור את צומת ירוחם, לכניסה המערבית לירוחם. ונמשיך עם הכביש בהתאם לשילוט עד לפארק ירוחם.

מסביב לחלק העליון של נחל רביבים נטעה הקק"ל יער אורנים ,עצי פרי כולל דקלים המושקים במי קלחין, המקום מיועד לפיקניקים ומנגלים, בשנת 1992 הוקם סכר על ערוצו העילי של נחל רביבים, דבר שיצר את אגם ירוחם , על גדות האגם צמחיית מים, מעין נווה ירוק בסביבה, במשך השנים הוזנח האגם ונצטבר בו לכלוך ועל כן נאסרה הרחצה במקום.

בחורף פארק ירוחם הוא יפה במיוחד ,משום שהוא נמצא בקו הנדידה של עופות המים, שבאים לחורף לכאן, אפשר לנפח סירות מגומי ולשוט באגם או סתם לשבת על הדשא וליהנות מיפי המקום.

מצפה רמון דרך היין מסלול נוסף בחוות בודדים

הזעפרן התפרסם וגדל בעיקר בחבל קשמיר שבצפון הודו, קבל את שמו מהמילה הערבית צהוב (אספר) , בלטינית שמו saffron , התבלין הגיע מהודו ומפרס ,בעזרת סוחרים ושבטי הנבטים הסוחרים הנודדים, הוא חצה את יבשת אסיה וארצות ערב והגיע לנמלי ארץ ישראל ומצריים או מכוון אילת או מכוון ירדן ים המלח ולמרכז הארץ ,מן הנמלים נשלח תבלין הזעפרן לרחבי העולם העתיק.

סוחרי התבלין זעפרן שהובא מהודו ואירן, הביאו גם פקעות שגודלו בארצות איטליה, צרפת, ספרד ומרוקו, שנטשו את מלאכת הגידול עקב העבודה הידנית הגדולה הנדרשת בקטיף ובהכנת שערות הזעפרן לאחר הקטיף וכמובן שקילתו והפרדתו

הזעפרן נחשב לאחד מתבליני המזון היקרים בעולם ,השימוש בתבלין הזעפרן נפוץ במאכלים הודיים ובמטבח הפרסי ,קמצוץ ממנו עולה בכסף רב, הפקעות הראשונות הובאו לחווה מתנת המדבר ,לפני למעלה מעשר שנים בידי גבי ורעייתו לילך ממרוקו, פקעות שהוטמנו בערוגות שכוסו בהמשך ביריעות ניילון להגנתם .

תהליך צמיחת עלי הצמח ,שמקיצים בסוף הקיץ מתרדמתם ובהמשך פריחת פרחי הזעפרן הסגולים, מתחיל במחצית חודש נובמבר ותהליך קטיפת הפרחים נמשך כחודש , כאשר הקטיף עצמו נעשה בשעות הבוקר המוקדמות ,כאשר לכול פקעת מחזוריות ,של צמיחת פרחים מחדש מאותה הפקעת ,בתנאי שהפקעת בוגרת .

חוות מתנת המדבר פקעות הזעפרן כרכום

חוות צאן בארותיים מצפה עזוז
חוות צאן  בארותיים - מצפה עזוז
ישוב קהילתי המונה שנים עשר משפחות,הממוקמות על הר קרח בנגב, כאשר בתחילת דרכם האקולוגית הם חיו ללא חשמל ומים בצנרת,חלק מהישוב בנוי מלבני בוץ וחלקם בקרוונים,
כניסה ללא תשלום, סיור לקבוצות בתאום ובתשלום.
איך להגיע בנסיעה  מבאר-שבע ממשיכים ישר בצומת טללים ונוסעים על כביש 211 עד אחרי כפר הנוער  ניצנה , פונים דרומה בכביש שאינו מסומן, במזלג פונים שמאלה ומיד ימינה וממשיכים 10 קילומטר לתל עזוז,  הנושק לגבול מצרים ,
החווה באזור  צומת טללים    כתובת מצפה עזוז
טלפון לתאום 08-6572119
הביקור בתאום פרט ליום רביעי,
מידע
החווה החלה למכור גבינות  בשנת 1995,את הגבינות מכינם בחודשים פבואר -  אוקטובר. בחוות הצאן מגדלים עדר לחלב, לאחר החליבה  נוטלים חלב זה ומכינים ממנו גבינות מסוגים שונים הכוללים גבינות קשות ורכות, ניתן לרכוש את תוצרת החווה במחלבה עצמה ולרכוש יינות ומוצרים יצור עצמאי של חוות סמוכות.
ניתן לקבל הדרכה וסיור בדיר ,במכון החליבה,ניתן ללוות את תהליך יצור הגבינות ואף לצפות במרתף האחסנה של ככרות הגבינות, לסיום ניתן לשבת לטעום וללגום משקאות אל מול הנוף,
חוות צאן בארותיים מצפה עזוז

חוות צאן נחל הרועה
כניסה ללא תשלום, סיור לקבוצות בתאום ובתשלום.
החווה באזור רמת הנגב  ירוחם כתובת חוות נחל הרועה
איך להגיע  בצומת חלוקים פונים שמאלה לכיוון ירוחם. נוסעים עד שרואים אבן גדולה ועליה שם החווה. פונים ימינה וממשיכים עם דרך העפר עד לחווה
טלפון לתאום 054-4835545 , 5288222 – 054
שעות פתיחה בכל יום מ-8:00 עד הערב.
הביקור בתאום
מידע
בחוות הצאן מגדלים עדר לחלב, לאחר החליבה  נוטלים חלב זה ומכינים ממנו גבינות מסוגים שונים הכוללים גבינות קשות ורכות,או יוגורטים ומוצרי חלב שונים, העדר בכל יום יוצא לרעות במרעה טבעי, ניתן להזמין ארוחות בסגנון של פעם הכוללות לחמים ,ירקות וגבינות, ניתן לרכוש את תוצרת החווה ולרכוש יינות ומוצרים יצור עצמאי של חוות סמוכות.

ניתן לקבל הדרכה וסיור בדיר ,במכון החליבה ללוות את תהליך יצור הגבינות ואף לצפות במרתף האחסנה של ככרות הגבינות, לסיום ניתן לשבת לטעום וללגום משקאות אל מול הנוף.

במרחק הליכה מהחווה קיימת מערכת של בורות מים גדולים, יפים ומרשימים מהתקופה הנבטית-רומית, אשר סיפקו בעבר מקור מים לתושבי האזור. ניתן לרדת לתוך הבורות במדרגות החצובות בסלע.