גליל רחצה

רצועת חוף ראש הנקרה הפראי

בנסיעה על כביש 4 צפונה מנהריה, לאחר נסיעה של כארבעה קילומטר, נבחין בצדו השמאלי של הכביש   שלט הכוונה לגן הלאומי אכזיב, פונים שמאלה וממשיכים בכביש לאורך מספר קילומטרים לאורך שמורת הטבע המפרצונים והברכות הטבעיות בין הסלעים, הדייגים עד לסיום הכביש, בפתח המנהרה הרכבת הישנה של ראש הנקרה, בדרך חולפים על פני חוף בצת המסודר.

הרצועה ממוקמת בחופה הצפון  מערבי המדינה, בחוף הגליל המערבי, 4 קילומטר צפונית לנהריה, כאשר מחליטים על סיור רגלי, מחנים את הרכב בחניית הרכב של גן לאומי אכזיב, אורך הטיול הרגלי שעתיים עד שלוש, לאורך של 5,5 קילומטר ,מתאים לסיור לכל השנה, ללכת לפי סימון השבילים כדאי לקדם רכב להחזרה לחניה.

את הסיור ניתן לערוך ברכב לאורך דרך היוצאת מרחבת החניה, אורכה כחמישה וחצי קילומטר, מהרחבה עד מרגלות צוק ראש הנקרה , הטיול מוליך למפרצונים ,פינות טבילה טבעיות ,מגוון צמיחות ימיות ויבשתיות ,בעלי חיים יבשתיים וימיים, צבי ים, דייגים, מטיילים, פריחה של חבצלות בערבים של חודש אוגוסט, לאורך רצועת הים הסלעית, ריבוי מחילות ומערות היוצרות מזרקות מים ,שוניות, בחורבות נמל אכזיב, שרידי מחצבות פניקיות.

רצועת חוף ראש הנקרה הפראי

קבוץ סאסא פארק בהר פארק אתגרי פארק חבלים

כניסה בתשלום ,הפארק פתוח בימי השבוע בין השעות 10:00-16:00, תאום בטלפון 04-6988626 .

פארק חוויתי ואתגרי לילדים, למשפחות ומבוגרים , פארק החבלים כולל מסלולי מתקני חבלים לטיפוס ומעבר בגובה רב ובגובה נמוך, קירות טיפוס, סולמות טיפוס, מתקנים שבו נדרשים המבקרים לחשיבה יוצרת על מנת לעבור בהם .

עוד בפארק מתחם ירי פיינטבול ,מתחם ירי חיצים בצינורות נשיפה לעבר מטרות, מתקן אומגה לגלישה, אפשרות מנוחה עם שתייה חמה, מתאים גם לקבוצות ופעילות גיבוש.

קבוץ סאסא פארק בהר פארק אתגרי פארק חבלים

בנסיעה על הכביש לכוון גשר בנות יעקב שמעל לנהר הירדן ,על כביש 91 שממנו יורדים לכביש 918 לכוון צומת גדות ,לאחר כקילומטר וחצי על פי השילוט פונים לרפטינג נהר הירדן נכנסים לחניון של הרפטינג וחונים בחלקו הימני של החניון ,יורדים והולכים עד קצה החניון במקום שממוקמים הדוכנים ,ממשיכים בשביל היורד כשלושים מטר ,אחריהם ומגיעים לעץ התאנה מימין ,שמתחתיו ממוקמת באר המים העתיקה הצמודה על נהר הירדן שקבלה את הכינוי העממי חמאם בנות יעקב .

השם לבאר ניתן לה, מבועות המים העולות על פני המים כתוצאה מנביעה הנמצאת בקרקעיתה  ניתן לטבול במים הצלולים בבריכת האגירה שעומקה כשני מטר .

גליל מעין חמאם בנות יעקב

יסוד המעלה אינדי פארק אטרקציות

ההגעה בנסיעה על כביש מספר 90 בין ראש פינה לקריית שמונה, בנקודת מפגש התעלות שבירדן בסמוך לקבוץ יסוד המעלה, על פי השילוט בצומת הכניסה לשמורת אינדי פונים ימינה וממשיכים על פי השילוט עד לחנייה שבכניסה לפארק .

כניסה בתשלום ,פארק אינדי פתוח בכול ימי השבוע בשעות 09:00-18:00 ,טלפון לתאום 04-8434444 -  072-3263920.

עיקר פעילות פארק אינדי : בתחום השייט ופארק חבלים אתגרי, אחרי קבלת נוצת השבט מידיו של האינדיאני בכניסה לאתר שתעטר את פדחת המבקר ניתן להתחיל בפעילות, יש הנוהרים לשייט במכלול כלי שייט לאורך גדות הירדן בינות לצמחיה שעל גדותיו, ניתן לשייט בשיט רגוע, ניתן גם לשלב משחקים ותחרויות בין הסירות בעת גיבוש קבוצתי.

יסוד המעלה אינדי פארק אטרקציות

טיילת נחל שניר (חצבאני) חוף גן עדן

בנסיעה על כביש  9779, פונים בכניסה למושב בית הלל, ממשיכים המושב לכוון צפון לכל אורכו ממשיכים בדרך כשנים וחצי קילומטר ,בדרכנו אנו עוברים ליד מגדל המים הישן של היישוב, עד השער הצהוב אם הוא פתוח ,(אפ הוא סגור ,מחנים לידו ומתקדמים רגלית) נוסעים עוד מעט פונים מעט שמאלה כארבע מאות מטר בצד הימני לחנייה ברחבת עפר שממנה מתחילה הטיילת שלאורך נחל השניר.

בנסיעה בכביש מושב בית הלל ,על פי השילוט ,ניתן להגיע גם לחוף הקיאקים של כפר הלל וכפר בלום ,יש לפנות על פי השילוט לשביל היוצא לכוון השער הדרומי של היישוב, אחרי כחצי קילומטר מחנים ויורדים לחוף הקיאקים .

נחל שניר נחשב כארוך והרחב בנחלים הנשפכים אל נהר הירדן, אורכה של טיילת נחל שניר כעשרה קילומטר עד נקודת השפך לירדן בסמוך לקיבוץ שדה נחמיה, חלק ממסלולו עובר בצמידות ליישוב בית הלל .

בטיילת הצמודה למושב בית הילל זורם נחל שניר, על גדות הנחל נמצאת טיילת העוברת בין פרדסים וסבך קנים ,בקטע שבה מתעקל הנחל וזרימתו נחלשת , משובצות פינות טבע חמודות , המושכות מטיילים לישיבה לרביצה או לטבילה במימי הנחל הקרירים ,או שייטים העומלים בחתירה על קיאקים, ויש היושבים וטובלים רגליהם .

באם השער פתוח מגיעים עם הרכב ממש עד לשפת הבריכה , אם השער נעול מסלול ההליכה לנקודת הרחצה כחצי קילומטר .

מבין פינות טבע מקסימות וחינמיות אלו ,בולטות הנקודות הקרויות חוף גן עדן בעלת החוף החולי ,הממוקמת בחלקו הצפוני של היישוב בית הלל , נקודה שנייה היא חוף החלוקים הסמוכה לחוף גן עדן , לשתי נקודות אלו ניתן להגיע בכול ימות השנה וברור שכדאי בתקופת הקיץ .

טיילת נחל שניר (חצבאני) חוף גן עדן

גליל נחל דן הבריכה הנסתרת או בריכת מטע האבוקדו

הכניסה רק בשעות היום ,בנסיעה על כביש 90 חולפים על קריית שמונה, ופונים ימינה לכביש   99, לכניסה לקבוץ דן דרך השער הצפוני, ממשיכים על פי השילוט לברכות דגי דן לאחר שמגיעים לשער האחורי של גדר הקבוץ פונים שמאלה (צפונה) ,ומיד שוב שמאלה לשביל עפר ,בתווך מצד ימין מטעי אבוקדו ומצד שמאל הגדר החיצונית של קבוץ דן .

נסיעה זאת לאורך כחצי קילומטר תביא אותנו לצומת טי , שם פונים ימינה שם השביל מתרחב ,בקצהו סלע עליו כתובה הספרה 3 באדום ולידו שלט נוסף הכתוב על סלע שמציין כי אנו בפלג ליש של נחל הדן שם חונים .

יורדים מהרכב וממשיכים על פי השילוט לסלע נוסף שעליו כתובה הספרה 5 , שם פונים את שביל שבתוך הקנים והשיחים, מגיעים לבריכה קטנה שאותה עוקפים ומיד לאחריה הבריכה הנסתרת.

על הגדה הונח דק עץ ארעי העשוי ממשטחים ,שעליו ניתן לשבת ולהניח את הרגלים במי הנחל הקרירים הזורמים ,יש לשם לב לזרימה המהירה של המים בשלב שחפצים להיכנס לשחייה במים הקרים ,שלא בתקופת הקיץ.

גליל נחל דן הבריכה הנסתרת או בריכת מטע האבוקדו

גליל נחל דן בריכת הלגונה

הכניסה רק בשעות היום ,ניתן לסמן בוויז לנווט, (בריכת הלגונה דן) בנסיעה על כביש 90 חולפים על קריית שמונה, ופונים ימינה לכביש  99, לכניסה לקבוץ דן דרך השער הצפוני, ממשיכים על פי השילוט לברכות דגי דן לאחר שמגיעים לשער האחורי של גדר הקבוץ פונים שמאלה (צפונה) ,ומיד שוב שמאלה לשביל עפר ,בתווך מצד ימין מטעי אבוקדו ומצד שמאל הגדר החיצונית של קבוץ דן .

נסיעה זאת לאורך כחצי קילומטר תביא אותנו לצומת טי , שם פונים ימינה נוסעים בערך 200 מטר ופונים שמאלה לכוון חורשת עצי האיקליפטוסים הגבוהים ,ממש לפני שמגיעים נמצא שלט הכוונה שעליו כתוב "נחל דן, פלג ליש".

מהשלט יוצא שביל בתוך סבך צמחים המוליך ימינה וכעבור כמאה חמישים מטר מגיעים לבריכת הלגונה ומחנים , ניתן לשבת ולהניח את הרגלים במי הנחל הקרירים הזורמים ,יש לשם לב לזרימה המהירה של המים בשלב שחפצים להיכנס לשחייה במים הקרים ,שלא בתקופת הקיץ.  .

גליל נחל דן בריכת הלגונה

עמק יזרעאל מעיין חרוד גן לאומי

אל הגן הלאומי עין חרוד מגיעים בנסיעה על כביש 71 שבין העיר עפולה לעיר בית שאן בנקודה המרוחקת כעשרה קילומטר מהעיר עפולה על פי השילוט פונים לכוון הישוב גדעונה עד לשילוט למעין עין חרוד,אפשרות נוספת לנסוע בכביש 675 הנקרא כביש תענכים עד צומת כביש הסרגל , לפנות בצומת נבות ,ומשם לאחר כקילומטר פונים על פי השילוט למעיין עין חרוד.

הכניסה בתשלום ,ניתן לתאם ביקור או סיור מודרך בטלפון 04-6532211, הפארק פתוח בחודשי הקיץ בימי השבוע בשעות 08:00-17:00 ,בחודשי החורף בימי השבוע בשעות 08:00-16:00 בימי השישי המקום נסגר בסביבות השעה 16:00.

שטחו של הגן הלאומי מעיין חרוד נחלק לביקור והשתכשכות במימי הבריכות והאפשרות ללון בשטח הקמפינג , הכולל בריכות טבילה, מתקני קמפינג, מגרש שעשויים לילדים ומגרשים לפעילות ספורטיבית.

מימיו של הפארק מגיעים ממעין הממוקם במערת גדעון ,שמשם זורמים המים בנתיב העובר בשטח הפארק ממשיך משם למערכת השקיה לגידולים חקלאיים בעמק, שמה של מערת גדעון ומקום נביעת המעיין קשור למסע גדעון ולוחמיו בדרך למלחמה עם ממלכת מדיין .