ערד פארקים וחניונים

סיור ביער יתיר בדרום הר חברון בשנות השישים החלה הקק"ל לנטוע ולעבד יער יתיר הנחשב לגדול במדינה בגבול מדבר יהודה גודלו של היער כשלושים אלף דונם ,הוא נבנה בזמנו לצרכי הביטחון ומקום להתיישבות יהודים ויער לחופשה ובילוי לאזרחי מדינת ישראל .

סוגים שונים של עצים ניטעו ביער יתיר כמו : אורנים,אלות,חרובים,זייתים,איקליפטוסים וניטעו גם גפנים, חלקות גדולות של עצי אלת הבוטנה (המכונות פיסטוק חלבי) .

סיור ביער יתיר בדרום הר חברון

פארק ירוחם והאגם
פארק ירוחם
איך להגיע  בנסיעה

תחילת הנסיעה ביציאה הדרומית של העיר באר שבע ,מעבר מחווה לחווה מהצפון לדרום נוסעים לכוון צומת הנגב ,בצומת פונים שמאלה לכביש 224 ומשם לכביש 225 המוליך לעיר ירוחם בצומת פונים שמאלה לכביש 224 ומשם ימינה , ממשיכים לאגם ירוחם ,ממול לכביש לירוחם ,לאחר הביקור ממשיכים דרומה לכוון צומת חלוקים .

הכניסה בחינם.
מידע
מסביב לחלק העליון של נחל רביבים נטע יער אורנים ,עצי פרי כולל דקלים,המושקים במי קולחין,המקום מיועד לפיקניקים ומנגלים,בשנת 1992 הוקם סכר על ערוצו העילי של נחל רביבים, דבר שיצר את אגם ירוחם , על גדות האגם צמחיית מים, מעין נווה ירוק בסביבה, במשך השנים הוזנח האגם ונצטבר בו לכלוך ועל כן נאסרה הרחצה במקום.

בחורף פארק ירוחם הוא יפה במיוחד בגלל שהוא נמצא בקו הנדידה של עופות המים, שבאים לחרוף כאן. אפשר לנפח סירות מגומי ולשוט באגם או סתם לשבת על הדשא ולהנות מיפי המקום .

בחודש אוקטובר פורחת החלמונית הגדולה, שלה פרח גדול וצהוב, צמוד לקרקע. שביל מסומן בצבע כחול יוצא מהסכר בפארק ירוחם למדרונות בהם מצויות אוכלוסיות גדולות של צמחים.

בחודש מארס פורח אירוס ירוחם - פרח מרהיב, סגול-ארגמן בשמורת הטבע הנושאת את שמו. השמורה נמצאת בצידו המזרחי של כביש דימונה - ירוחם כביש מס 204,  כ- 5 קילומטר מצפון לירוחם.

פארק ירוחם והאגם

פארק ערד
הפארק ממוקם 4 קילומטר מערבית מהעיר,על כביש 31,שטחו של הפארק 350 דונם,בשוליו נסלל שביל הליכה ומסלול לאופנים,ניתן ללון במקום בעונת הקיץ,בחניון מתקני ספורט פעיל,ברזיות,פינות ישיבה ,אזורי משחקים לילדים.