מטולה אטרקציות לילדים ומשפחה

הכניסה בתשלום

הדרך לסיור בדרך הארוכה

איך להגיע

נדרשים שני רכבים למסלול הארוך ,כאשר הכניסה הינה  בכניסה הצפונית לנחל עיון, נכנסים אל תוך המושבה ויורדים ברחוב הראשונים לכיוון מזרח, קרוב לגדר המערכת המזרחית. בקצהו הצפוני של רחוב המייסדים, רחובה הראשי של מטולה, שם יורדים לתחילת הטיול בשמורת עיון שילוט ברור מכוון ממרכז המושבה, המוצא לנחל הוא בשער גדר המערכת של מטולה.

איך להגיע לסיור הקצר

יש לנסוע ולהגיע מכביש 90 המקשר בין ראש פינה למטולה, בנקודת סימון הקילומטר בכביש בין הסימונים 476-477 בסיור בחלק הדרומי של נחל עיון, קיים המסלול המעגלי הקצר, אשר מתחיל בחניון התחתון של שמורת עיון, המסלול הקצר המעגלי מתחיל ומסתיים בחניון התחתון של השמורה. הסיור כחצי שעה והוא כולל ביקור במפל התנור.

מפל התנור בשמורת נחל עיון

מוזיאון תיבת הנגינה של זמי במטולה
מוזיאון לכלי נגינה

כניסה בתשלום  , נגישות לנכים לכניסה לנכים: יש 4 מדרגות בכניסה .

כתובת המוזיאון :  רחוב מצפה עמק החולה 5, מטולה

טלפון לתאום : 6997073 - 04

המוזיאון פתוח בתאום טלפוני.

מידע

באוספיו של זמי קרוב למאתיים כלי נגינה אשר נאספו מעשרות מדינות בעולם. באוסף כלי נשיפה, כלי הקשה, כלי מיתרים וכלי מקלדת. הביקור הוא צירוף של הדגמה והסברים על הכלים והתפתחותם, ונגינה (בפסנתר, צ'מבלו, עוגב, ועוד). הביקור בתיאום טלפוני מראש,

מוזיאון תיבת הנגינה של זמי במטולה

מרכז קנדה לספורט
הכניסה בתשלום
כתובת רחוב הראשונים מספר 1 בכניסה למטולה.
טלפון לתאום 04-6950371
המרכז פתוח ימים שני עד שבת – 10:00-20:00,
מרכז קנדה כולל :
מתחם באולינג הפתוח בימי שני-שבת  10:00-20:00 ,10 מסלולים ממוחשבים, למתחיל ולמקצוען, באולם שהוא המילה האחרונה,
 שני אולמות סקווש, מטווח ירי,  אולם לטניס שולחן, חדר תנועה, חדר כושר משוכלל, אולם ספורט אולימפי המתאים לכל משחקי הכדור,מגרש כדור רגל חיצוני,מסעדה ,אולמות אירועים וסדנאות,
משטח החלקה על הקרח הגדול בארץ,הפתוח בימי שני-חמישי בשעות 10:00-16:00 בימי שישי שבת בשעות 10:00-18:00,
בריכה גדולה ומקורה שתי בריכות גקוזי, בקיץ נוספת לה הבריכה הקיצית.
מתקני הספא כוללים גקוזי, סאונה יבשה, סאונה רטובה, חדרי טיפולים אינטימיים וחדרטיפולים זוגי אטומים לרעש. מלתחות ומקלחות אישיות, ותאי אחסון פרטיים.
מרכז קנדה לספורט

כפר גלעדי שביל הלולים
שביל הלולים כפר גלעדי
כניסה חופשית,אלא אם מבקשים הדרכה,
איך מגיעים בצומת עמיעד פונים שמאלה ונוסעים ישר  על כביש 90 לכיוון קריית שמונה-מטולה, עד צומת תל חי. בצומת תל חי פונים שמאלה  וממשיכים ישר עד הכניסה לקיבוץ כפר גלעדי ימינה.
טלפון לתאום   052-2512915
מידע
שביל הלולים בקיבוץ כפר גלעדי, מתחם בילוי וקניות לכל המשפחה. השביל הינו שיחזור של חצר המשק הראשונה שנבנתה בשנות העשרים, שנותיו הראשונות של הקיבוץ. מבנה המסעדה מסעדת האחיות  1922  ,שוכן במבנה שהיה הרפת הראשונה של הקיבוץ.

בשביל תוכלו למצוא גלרייה של אומניות גליליות, מעדנייה וחנות לבשלנים, חנות מתנות וחפצי נוי, סטודיו לקרמיקה, מסעדת האחיות 1922 . בסמוך לשביל ממוקמת חוות נמרוד וממנה יוצאים לטיולי סוסים וטרקטורונים.
כפר גלעדי שביל הלולים

כפר סולד גן הפסלים
גן הפסלים בכפר סולד
הכניסה חופשית
נוסעים בכביש מספר 99  מקרית שמונה לכיוון רמת הגולן.
מידע
אוסף פרטי של האמן צביקה ,ממוקם לפני שער הכניסה לקיבוץ,כשאר האמן השתמש במכונות חקלאיות אשר סיימו את תפקידם,ובאבני בזלת מהאזור.

בגן מוצגים טרקטורים ומכונות חקלאיות מןהעבר, לצד פסלי אנשים ובעלי חייםהעשוייםמאבן המקום וממחישים למבקרים כיצד נראו החיים של פעם.
כפר סולד גן הפסלים

בנסיעה חולפים על קריית שמונה ,שם פונים ימינה לכביש 99, חולפים על פני היישובים דפנה, שאר יישוב וקבוץ דן, ממשיכים עוד מעט ואחרי קיבוץ שניר נראה שלט הכוונה לשמורת הטבע נחל חרמון ולחניון המפל.

ממשיכים לקבוץ שניר ,כחמישים מטר לפני שער היישוב ,נראה שער המוליך לבית הקברות של היישוב שניר, חונים לצד הדרך , המסלול החינמי שבו עוברים רגלית את שער הברזל והשביל המוליך לבית הקברות בסופו שביל מזלג ,לוקחים את השביל השמאלי ויורדים אל ערוץ נחל הבניאס, עד למפגש עם שביל המסומן בצבע שחור ושלט הטנק הסורי ,(שביל המחבר את שמורת נחל החרמון ליישוב שאר ישוב ) ,שם פונים שמאלה בשביל עד למפגש עם הטנק הסורי ההפוך בנחל , אורך המסלול כקילומטר .

נקודת נפילת הטנק הסורי, מהווה מוקד הגעה ובילוי בעיקר לאנשים המחפשים שלווה ושקט והשתכשכות במים ,תוך הנאה מחוויית הטבע שמסביב, היחסית שקטה מכול עם ישראל .

מעט על הטנק T-34   ההפוך שבערוץ הנחל

במהלך קרבות מלחמת ששת הימים ,הותקף קבוץ דן ביום השני של הלחימה ,בידי כוחות חיל רגלים וששה טנקים מסוג T-34 , בעקבות לחימה עיקשת של המגנים חברי הקבוץ בעקבות הקרב שהתפתח, החלו הטנקים הסוריים שהתפצלו לסגת.

שמורת הבניאס פינת הטנק הסורי שבערוץ הנחל

להבות הבשן פקאן פארק
פקאן פארק
פארק הרפתקאות
המקום ממוקם בקבוץ להבות הבשן
קיבוץ הנמצא בעמק החולה כעשרה קילומטר דרומית-מזרחית לקריית שמונה
הכניסה בתשלום.
טלפון לתאום  04-6952222 , בעיקר בחורף.
המקום פתוח בימים א – ה בשעות  09:00-19:00 ,ביום שישי בשעות 10:00-19:00, ביום שבת בשעות 10:00-19:00.
מידע
פארק שעשועים בתוך מטע ענק של עצי פקאן ,מיועד לילדים ונוער,הנותן למבקרים בו חוויה של פעלתנות ומשחק,המקום מציע משחקיה לילדים צעירים,פעילות בפינות שונות ביצירה והפעלה,גמבורי על שלל מתקניו האתגריים והמשעשעים ,מתקנים מתנפחים, מגלשות ענק, הר לטיפוס ובריכת כדורים, מרכז סדנאות יצירה,פינת קפה להורים,
להבות הבשן פקאן פארק

הסליק בקבוץ גלעדי
הכניסה בתשלום כולל הדרכה בידי תורה שרייבר, דור שני למתיישבי כפר גלעדי.
טלפון לתאום   052-2512915
הסליק פתוח בימים
מידע
סליק נשק ותחמושת הראשון אשר נחפר בשנת 1922 בתקופת השומר,מיקמו ומידע עליו,נשמר בקנאות ,שמונה עשר סליקים נחפרו ,נותרו רק שלושה, על כל אחד מהסליקים היה אדם אחד   שידע עליו,רק אברשה שמוקלר שהיה רכז הביטחון הכיר את כל הסליקים,אך משעזב כל ממונה סליק שמר על הסוד לבדו,
רק הרצון להקים מפעל למשקפים אשר הי אמור לקום על הסליק ,חשף אותו לידיעת הציבור.
בקצה המזרחי של הקיבוץ ,מתחת לאורווה עמלו חמשה חברי קיבוץ במשך שנה לחפור את הסליק לעומק של חמישה מטרים, הוא כלל חדר ומסדרון מילוט באורך 20 מטר,
הסליק נחפר בסודיות ומקום הימצאו או קיומו הוסתר אפילו מבני המשק,הנשק והתחמושת במקום תוחזקו בצורה טובה, על ידי חבר משק אחד ,פתחו של הסליק וכיצד לפתחו נחשף בעת הביקור.
החשש הגדול לקיומם, והטראומה בעקבות הפקרתם בעת מצוקה, הפכו את אנשי כפר גלעדי לסוחרי הנשק הטובים ביותר באזור. אפילו ארגוני המחתרת נעזרו בהם כדי לרכוש ציוד לחימה,
בשנת 1996 הוחלט לפתוח את הסליק לביקורים לקהל הרחב, לסליק מוזיאון קטן המציג את הנשק והתחמושת אשר הוחבאו בסליק,