חיפה פארקים וחניונים

נחל נעמן ביקור בשמורה(שביל נעמן)

לנחל נעמן ולשביל הסיור ניתן להגיע בשתי דרכים :

הכניסה הדרומית בנסיעה בכביש 4 בחלקה הצפוני של קריית ביאליק, פונים לכוון מתחם הקניות ביג לשדרות חן ממשיכים ישר כחצי קילומטר לכוון השוק שם ממשיכים מעט ומגיעים לחניית הרכבים ליד השלט של קק"ל המכריז על שביל נחל נעמן.

לכניסה הצפונית ממשיכים לנסוע על כביש 4 ,אחרי צומת מתחם ביג ,עוד כאלף שש מאות מטר עד לתחנת הדלק טן ,ממשיכים לכוון מזרח עוד כמעט קילומטר עד לחנייה ליד שלט של הקק"ל ,חונים עוברים את השער ומתחילים בסיור.

סיפורו בקצרה של נחל נעמן ,סיור בשביל ההליכה שלאורך גדותיו, ומעבר על   גשרי המתכת שמעליו הצבועים בצבע ירוק.

תחילתו של נחל נעמן בשכונת עין אפק כאשר בהמשך הוא חוצה את עמק זבולון ולבסוך נשפך בחלקה הדרומי של העיר עכו, המים מגיעים והזורמים בנחל בעבר הגיעו מירידת גשם ליובליו נחל אבליים ונחל חילזון שלאחר החורף הופכים שוב לנחלי אכזב.

נחל נעמן ביקור בשמורה(שביל נעמן)

גן פסליה של הפסלת אורסולה מלבין – מצפה השלום

הגן עומד למרגלות הכרמל ,ברחוב הציונות 114 פינת 2 בנובמבר בחיפה שם ניתן לחנות הגן פתוח בכול שעות היממה הכניסה בחינם ,הגן משמש גם כנקודת תצפית (מצפה השלום) מעל לגגות העיר חיפה והנמל.

הפסלת אורסלה מלבין התיישבה בכפר הציורי עין הוד כאומנית פסלת ,שעיקר עבודתה פיסול בברונזה ,יציקות אלו של פסליה יוצרו בתחילה בחצר ביתה של האמנית בעין הוד ולאחר זמן החליטה להעניק אוסף של 29 פסלים מברונזה לטובת העיר השכנה חיפה .

הפסלת אורסולה רכשה את ביתה בכפר עין הוד לאחר מלחמת ששת הימים,לאחר שביקרה בישראל שנים ספורות לפני כן,את ילדותה החלה בעת שנולדה בגרמניה שממנה נמלטה בעת עליית הנאצים לשוויץ,שם למדה פיסול והקימה את ביתה, אורסולה נישאה לפסל הנרי פיקוט פסל בעל שם עולמי,לאחר רכישת הבית בעין הוד ,מחלקת הפסלת את מגוריה בשני בתיה בשוויץ ובארץ ישראל.

גן פסליה של הפסלת אורסולה מלבין – מצפה השלום

סטלה מריס רכס כוכב הים וכנסיית כוכב הים

המנזר והכנסייה ממוקמים בפסגת דרך סטלה מריס

כניסה חופשית

טלפון לתאום 04-8337758

הכנסייה פתוחה בכל השבוע בשעות 06:00-12:00 ,ובשעות 15:00-18:00, הכניסה אסורה בזמן התפילות.

מידע

כנסיית ומנזר כוכב הים ממוקמים מעל למערת אליהו בכרמל.את המנזר החלו לבנות במאה ה 17  ,בנייה זאת נמשכה עד שנת 1795 ,בעיקר בזכות תרומות של מלך צרפת,לכן האזור מכונה עד היום הכרמל הצרפתי.

בחזיתו של המנזר,ניצבת אנדרטת הבתולה, על כיפת הכנסייה ציורי פרסקו מעניינים,המספרים את עלייתו של אליהו לשמים בסערה, בחדר המבוא לאולם התפילה,תצוגת ממצאים ארכיאולוגים אשר נתגלו במקום בזמן הבנייה.

סטלה מריס רכס כוכב הים וכנסיית כוכב הים

בנסיעה על כביש 4 הישן לחיפה, פונים לכביש שמספרו 721 שמתחיל בצומת אורן   ונכנסים לחניון רכס אצבע שממוקם ליד צומת אורן, פונים ימינה חונים ותחילים מסלול הליכה המסומן בצבעים כתום , כחול ולבן ,מסלול שאורכו כשלושה קילומטר (תחילת המסלול ליד מבנה השירותים) חלקו של המסלול בטיפוס   .

לאורך המסלול למערה ניתן לעצור על מנת לצפות לנוף פנורמי של מורדות הכרמל ומישור החוף, פתחה של המערה מתגלה בסיום הטיפוס, בטרם נכנסים לא לשכוח אמצעי תאורה   המערה עצמה מחולקת לשלושה חללים חשוכים המזכירים אצבעות בכף יד, לאחר הביקור במערה ניתן לחזור בדרך שהגעתם דרכה או להמשיך במסלול מעגלי לאורך הצוקים הנשקפים לכרמל.

חיפה הכרמל מערת אצבע

מנזר מוחרקה קרן הכרמל

בשמו הערבי דיר אל מוחרקה ,שפירושו מנזר מקום השריפה

על פי המסורת הדרוזית ,המבשר הנביא אל ח'דר או סידנא אבו איברהים ,הוא אליהו הנביא.

הכניסה אינה בתשלום ,אין הדרכה במקום.

האתר ממוקם  בהרי הכרמל באזור דליית אל כרמל.

איך מגיעים  בנסיעה בין כפר דליית אל כרמל לעוספייא על פי השילוט.

שעות פתיחה בחורף - ספטמבר עד אפריל - יום ראשון  סגור, בימים שני-שבת בשעות 08:00-12:30 ובשעות 14:30-16:30 בקיץ עד השעה 17:00 .

מידע

גובהה של ההר 479 מטר ,והיא נחשב כשלישי בגובהו ברכס הכרמל, בראש ההר ניצב מנזר השייך לזרם הכרמיליתי, המנזר נבנה בתקופה הצלבנית,לאחר גירושם מהארץ ננטש המקום,ובתחילת המאה ה  19 שופץ ואוכלס מחדש בצורתו הקיימת, מגג המנזר ניתן להתבונן ממרפסת הנוף ההיקפית על הסביבה ,העלייה לגג בתשלום פעוט.

מנזר מוחרקה קרן הכרמל

חיפה מצוק הארבעים וחורשת הארבעים

כניסה חופשית

איך להגיע שביל מסודר ומשולט מאזור המבנה הראשי של אוניברסיטת חיפה,יש להגיע לכביש הכניסה לאוניברסיטת חיפה,להמשיך ישר עד כיכר קטנה,להמשיך עוד כ  300 מטר,מצד ימין מבנה של פארק הכרמל,לפנות שמאלה לכוון חניוני חורשת הארבעים.

או מאוניברסיטת חיפה ממשיכים לכיוון הכפר הדרוזי  עוספיה על כביש 672. לאחר נסיעה של כחצי קילומטר, פונים שמאלה ומיד ימינה על השביל, שהופך לכביש ומוביל לחניון חורשת הארבעים. מהחניון יורדים לחורשה דרך שער ושביל מסודרים.

מידע

שמה של החורשה המקודשת לעדה הדרוזית ,ניתן לה כי על פי האמונה הדרוזית ,כי אחת לשנה מתכנסים בחורשה 40 מאבות העולם ומחליטים על גורל העולם לשנה הקרובה.

חיפה מצוק הארבעים וחורשת הארבעים

יער קרן הכרמל חניון חורבת חרמש

כניסה אינה בתשלום , נגישות חלקית לנכים.

אזור  הרי הכרמל

איך מגיעים :  במחלף אלייקים פונים לכוון הישוב דליית אל כרמל,לאחר הטרמפיאדה מימין,נפנה ימינה על פי שלט וחיצי הכוונה ,לכוון יער קרן הכרמל חניון חרמש,נוסעים בשביל עפר כ 800 מטר לרחבת החניה,

השמורה פתוחה בכל ימות השבוע מזריחת החמה עד שקיעתה.

מידע

השמורה מכילה חניון המיועד לפיקניקים, בימי השבוע הצפיפות אינה גדולה,אך בסופי השבוע ובחגים ישנה נהירה גדולה יותר,החניון כולל : שולחנות וספסלים,פינות מנוחה וצל ,אפשרויות לעריכת מנגלים לצלייה על האש, פינות משחק ומתקני משחק לילדים ,שירותיים כימיים וברזיות.

יער קרן הכרמל חניון חורבת חרמש

חיפה פארק הכט

הכניסה חופשית,הפארק נחנך בשנת 2008.

פארק הכט ממוקם לצידו של חלקו המערבי של כביש חיפה הישן לבין מסילת הרכבת.

מידע

הפארק המשתרע בשטחו על 75 דונם נמשך לאורכם של 1200 מטר,בין מחלף ההגנה צומת מקסים, לצומת דרך צרפת בסמוך לתל שקמונה ולרוחב של 60-70 מטר בין דרך ההגנה למסילת הברזל.

הפארק יהווה נדבך ברצף החופים והשטחים הפתוחים העירוניים שבין חוף דדו ובתי המלון למרכז לחקר ימים ואגמים בחוף שקמונה ובת גלים.

בפארק שבילי הליכה טבעתיים באורך שלושה קילומטר,מסלולי ריצה ,רכיבה,פינות מנוחה ופיקניק, מתקני משחק לילדים,מגרש כדור רגל מיני,בפארק נבנו אלמנטים רבים שמאפשרים פעילות רחבה למגוון גילאים וקבוצות אוכלוסייה, אין אפשרות לכניסת רכבים לפארק הרכבים יחנו באחד מחניוני הפארק.