גליל פארקים וחניונים

רמת נפתלי שביל הפלמח

איך מגיעים : בנסיעה לאורך כביש מספר 90 המקשר בין המושבה ראש פינה לעיר קריית שמונה נוסעים עד צומת כוח – שילוט קיים, פונים שמאלה ומתחילים לעלות  בכביש 899 הלא הוא כביש הצפון, ממשיכים לכוון צומת ישע והכביש המוליך לקבוץ יפתח ,פונים שמאלה לכוון החניה של המצודה.

לאחר חניית הרכב בחניון, מתחילים לנוע על השביל המרוצף לכוון קבר האחים של 28 הלוחמים שנפלו בשלושת ניסיונות הכיבוש של המצודה, ששה בהתקפה הראשונה,עשרים ושתים חללים בהתקפה השנייה ושנים בהתקפה האחרונה שבה המצודה נפלה בידינו לאחר שחלקם הגדול של הערבים שהיו במצודה ברחו.

רמת נפתלי עץ הערמונים של אנה פראנק

אנדרטת איתן בלחסן ברעיון התקומה השזורה בשואה

הכניסה חופשית.

דרך ההגעה בנסיעה למושב רמות נפתלי ,פונים שמאלה ,עד הכיכר פונים שוב שמאלה,אחר כך ימינה ברחוב פנימי במחצית הרחוב בצד השמאלי ניצבת אנדרטת התצפית ,ממול ליחידה 36 בית הוריו של איתן בלחסן.

רמת נפתלי עץ הערמונים של אנה פראנק

רמות נפתלי איתן בלחסן האנדרטה לזכרו

אנדרטת איתן בלחסן ברעיון התקומה השזורה בשואה

הכניסה חופשית.

איתן בלחסן ששימש בתפקידו האחרון ,בעת שנהרג כמפקד סיירת צנחנים,לזכרו מול בית הוריו בישוב רמות נפתלי ,הוקמה אנדרטת התצפית המקסימה הזאת הצופה מעל לנופי עמק החולה, והרי הגולן ,האתר והאנדרטה תוכננו בידי רחל בן דוד האדריכלית, בחלקה העליון של האנדרטה ,ניטע עץ זית המואר בלילות בתאורה ומבליט את יופייה של האנדרטה אל מול שמי הליל.

רמות נפתלי איתן בלחסן האנדרטה לזכרו

תל קדש המאוזוליאום העתיק

ממוקם  בחלקו הצפוני של תל קדש, לצד כביש 899.

כניסה חופשית

בנסיעה לאורך כביש מספר 90 המקשר בין המושבה ראש פינה לעיר קריית שמונה נוסעים עד צומת כוח – שילוט קיים, פונים שמאלה ומתחילים לעלות  בכביש 899 הלא הוא כביש הצפון, ממשיכים לכוון צומת ישע והכביש המוליך לקבוץ יפתח, בכביש העולה ימינה לא לקיבוץ יש שילוט לכוון חניון האלות לאחר חצי קילומטר, ישנה פניה ימינה לחניית עפר ,עם שילוט ירוק שעליו כתוב תל קדש ובשלט נוסף ירוק שעליו כתוב גן לאומי תל קדש , מעט לפני הפנייה נבחין בחלקיו של תל קדש נפתלי הנחצה בידי הכביש.

תל קדש המאוזוליאום העתיק

אל חוף רחצה מגיעים בנסיעה על כביש 4 צפונה מנהריה, לאחר נסיעה של כארבעה קילומטר קילומטר, נבחין בצדו השמאלי של הכביש  שלט הכוונה לגן הלאומי אכזיב, פונים שמאלה וחונים במגרש החניה המוסדר, נכנסים דרך שער הכניסה לחוף.

הגן הלאומי וחוף הרחצה המוסדר בתשלום,ממוקמים על שרידי כפר דייגים ערבי עתיק שננטש בתקופת מלחמת השחרור, בחוף שעבר שיקום המשולב במדשאות דשא והכולל מקלחות, שירותים, שירותי סוכת הצלה לאורך היום , במקום ניתן לערוך לינת קמפינג.

בפארק משטחי דשא ופינות לפיקניקים ורחצה, שרותי חוף, שרותי הצלה בעונה, מלתחות, משטחי הדשא משובצים ממצאים ארכיאולוגיות מחפירות אשר נערכו במקום, כמו כן שתי בריכות מים ים טבעיות המוגנות בשוברי גלים.

אכזיב חוף גן לאומי אכזיב

קבוץ להבות הבשן ביקור במיצג ענק של הטבע

עץ ברוש הביצות – טקסודיון דו-טורי בחלק הצפון מזרחי של הקבוץ

העץ ממוקם בלב חורשה וסבך של צמחי בר ושיחים ואפילו עצי תות עמוסי פרי , יש להגיע לחורשה דרך פשפש ברזל בגדר הקבוץ ,הממוקם על כביש ההקף של הקבוץ ,במרחק של מאה מטר לכוון תל להבות, כאשר מהלכים ,בתוך סבך של עצי התות והקנה ,מתגלה עץ ענק גבוה ,בעל גזע רחב ידיים ,שענפיו משתרעים לאורך רב מאוד ויוצרים חופת ענפים רחבה.

בלב רחבה בחורשה ,ניצב העץ שעל מנת להקיפו, נדרשים מספר אנשים לפתוח את ידיהם לאחוז זה בזה ולהקיפו,גזעו מסוקס ויש להישיר מבט למרומים בתקווה לראות איזה שהיא פיסת שמים מבעד לעלוות ענפיו.

קבוץ להבות הבשן ביקור במיצג ענק של הטבע

גליל שמורת טבע תל דן

שמורת דן כוללת את נחל הדן בערבית מכונה "עין לידאן " שהינו נחל צפוני גדול ,הכולל מעין נביעה קארסטי ת, הניזון במקורותיו ממימי השלג הנמס בהפשרתו מהר החרמון ,נחל מהווה אחד ממקורות המים הגדולים של מדינת ישראל בצפון, שהטמפרטורה הקבועה של המים בנקודת הנביעה היא בסביבות 15 מעלות לאורך כול השנה.

שפע המים במקום גרמו בתקופות קדומות (כחמשת אלפים שנים) להקמת העיר דן על התל שאת שרידיה ניתן לראות בשמורה במיוחד לאחר תקופת פריחתה בתקופה הכנענית ובתקופה ישוב הארץ בתקופת המקרא ,בהמשך נקראה העיר דן גם בשמות לשם או ליש בכתובים הקדומים.

על פי טענת ההיסטוריונים ,העיר תל דן ירדה מגדולתה ,בתקופה הקדומה שבה צמח ופרח אזור שמורת הבניאס ,בצורה התנהלות עירונית זאת, המשיכה העיר עד התקופה ההלניסטית הארכאולוגים מאוששים זאת בזכות כתובת בייונית שנמצאה בתל שבה נכתב "לאל אשר בדן".

גליל שמורת טבע תל דן

בנסיעה בגליל העליון לכוון צומת שיאון פונים מזרחה על כביש 99 ,לאחר נסיעה של קילומטר פונים ימינה לכוון כללי לקיבוץ שניר ,שם נראה שילוט המכוון אותנו למגרש החנייה של שמורת הבניאס, עוצרים וחונים,

בעת הביקור בשמורת נחל הבניאס או בשמו העברי נחל החרמון , כניסה בתשלום מצטרפים מספר אטרקציות חדשות שנוצרו בשנים האחרונות , אחד מהם הוא הגשר הצף המוליך למפל המים שבשמורה , מימי הפשרת השלגים ושנה ברוכת גשמים יוצרת מפל שופע וזרימה איתנה בנחל הבניאס , הגשר הצף עובר בקניון בזלתי בן קירות זקופים .

על מנת לא לפגוע בערכי טבע וליצור תחושה מיוחדת של מעבר במסלול מעל לנחל השועט וביינות עצי דולב בנתה רשות הטבע והגנים, מסלול דק המורכב ממדרכה של עץ וגשרים העובר מעל לנחל ולצדו מדרום לצפון לאורך 100 מטר כנגד הזרימה .