חיפה מצוק הארבעים וחורשת הארבעים

כניסה חופשית

איך להגיע שביל מסודר ומשולט מאזור המבנה הראשי של אוניברסיטת חיפה,יש להגיע לכביש הכניסה לאוניברסיטת חיפה,להמשיך ישר עד כיכר קטנה,להמשיך עוד כ  300 מטר,מצד ימין מבנה של פארק הכרמל,לפנות שמאלה לכוון חניוני חורשת הארבעים.

או מאוניברסיטת חיפה ממשיכים לכיוון הכפר הדרוזי  עוספיה על כביש 672. לאחר נסיעה של כחצי קילומטר, פונים שמאלה ומיד ימינה על השביל, שהופך לכביש ומוביל לחניון חורשת הארבעים. מהחניון יורדים לחורשה דרך שער ושביל מסודרים.

מידע

שמה של החורשה המקודשת לעדה הדרוזית ,ניתן לה כי על פי האמונה הדרוזית ,כי אחת לשנה מתכנסים בחורשה 40 מאבות העולם ומחליטים על גורל העולם לשנה הקרובה.

החורשה אשר שביל הולכי רגל מוביל אליה, , החורשה במקום מורכבת מסוגים שונים של עצי אלון, חרוב ועצי המזרח התיכון, במקום יש כארבעים עצים ותיקים בני מאות שנים ,בחלק מהעצים צורות מיוחדות של ענפיהם וגזעם,חורשה זאת לא ניזוקה כמעט בשריפות בהר הכרמל בשנת 2005.

הדרך ממשיכה לכוון גיא אשר במרכזו באר מגודרת עמוקה,כאשר ממשיכים לרדת בשביל,לאורכם של עוד מאות מטר מגיעים למצוקי הארבעים ולנוף הנשקף מהם.