התחבר

כנסיית הרוטונדה The Rotunda of St George המכונה גם Sveti Georgi ממוקמת בשדרת Kniaz Aleksandar Dondukov 2 , הרטונדה פתוחה לסיורים בתשלום ,בכול יום בין השעות 08:00-17:00. טלפון 35929809216 .
יש המתארים את הרוטנדה הרומאית ,כפינה נחבאת הממוקמת בחצר בית הנשיאות העכשווי, המכנה ששימש ככנסיה נוצרית קדומה ,שאולי הוא המבנה העתיק ביותר בסופיה מהתקופה הרביעית לספירה כאשר נראה העיר סרדיקה , על פי הידוע הקומה הכנסייה בידי הרומאים בעת שלטונם בעיר על פי תוכנית סדורה שבה בנו חדר מרכזי עגול המכוסה בכיםה המוקפת באפסיסים שצורתם חצי עיגול .
לאחר שהמקדש הרומאי נהרס בקרבות עם שבט ההונים בעת שכבש את סופיה , המבנה שוקם ונבנה מחדש ככנסייה בעלת אולם תפילה, על קירותיה שרידים של ציורי הקיר ומזבח.
הסיבה העיקרית לכנסיה הנחבאת בעומק של מטרים ספורים מתחת לפני הקרקע באזור טמונה בטענה כי השלטון הסובייטי בנה מסביב לרוטנדה מבנים גדולים כולל את בית השלטון ומשרד המושל הקומוניסטי שכיום התחלף לבית משרדי הנשיאות והממשל ,על מנת להסתיר את פולחן הדת כפי שהדת דוכאה ברוסיה בתקופה הקומוניסטית.
המקדש הרומי הישן רוטונדה הוא חלק ממכלול ממצאים ארכאולוגיים ,המורכבים משרידי בזיליקה שברצפתה הותקנה מערכת חימום הנקראת hypocaust ,רצפתה מורכבת מאבנים שבהם הותקנה מערכת ניקוז מים השטח של המתחם שכן בתקופה הרומאית ברובע שנקרא קונסטנטין שבעיר העתיקה.
בחלק המזרחי של הרוטונדה ,נחפרו שרידיה של העיר סרדיקה ,כפי שנקראה בתקופה הרומאית, המבנה הוכרז לשימור בידי אונסקו , שרידיו של ביתו הקיסר הראשון קוסנטנטין נתגלו מתחת למלון רילה הסמוך בעת שנחפרו יסודותיו.
מבנה הרוטונדה משמש עד היום כבית תפילה למרות שלא ברור לגמרי לשם מה הוקם המבנה העגול שהפך לכנסיה במאה השישית ,עד היום מתגלים ממצאים בעת השיפוצים שמסביב למבנה שבהם מתגלים חלקי עיר ושרידי מבנים של העיר שנקראה אז סרדיקה המאפיין שקירות הרוטונדה נבנו מלבנים שרופות שצבעם אדום כפי שנבנו בתקופה הרומאית.

מיקום

הוסף חוות דעת

כתיבת תגובה

חיפוש

הקלד ולחץ על Enter

בחר קטגוריה להצגה במסננים

נוסף על ידי אורי מלץ

אורי מלץ

בבקשה על מנת לראות פרטי החשבון.