גליל מערבי הר אדיר תצפית נוף

לתצפית הר אדיר נוסעים בכביש 899 ,עד לשילוט לכוון למערת פער ומשם ממשיכים מערבה (שמאלה) ובסך הכול כארבעה קילומטר עד לחניה במחצית העלייה להר ותחילת שביל העלייה לתצפית , בראש כיפת ההר ניצב מתחם צהלי סגור .

תצפית הר אדיר הקרובה לקבוץ סאסא ,ממוקמת מעל לאלף מטר מעל גובה פני הים, משמשת כמקום תצפית נוח לכוון הכפרים מעבר לגבול הלבנוני, ולישובים בצד ישראלי של הגבול, מחנים את הרכב בחניון הרכבים עוברים בשער ברזל בדרך השביל שאורכו כמאתיים מטר ,העולה לנקודת התצפית.

במחצית העלייה בנקודת הפיצול פונים שמאלה ליד שלט ירוק של החברה להגנת הטבע, בסוף השביל עץ אלון מצל ומתחתיו טרסת אבן המשמשת כספסל , לאורך הדרך עומדים עצי אלון מתולע .

מולה מרפסת תצפית שצורתה חצי עיגול הבנויה מרצפת עץ ומוקפת במעקה ברזל שעליו לוחות טווחים לנקודות הצפייה ונקודות הלחימה בקרב בלבנון , על גדר המעקה ,תלויות לוחיות פרספקס המספרות את סיפור הקרב למלחמת לבנון השנייה ושמות 121 הנופלים בקרבות לבנון השנייה .

ניתן לרדת בשביל למיטיבי לכת בשביל היורד לכוון כביש 899 ומערת פער, בראש ההר ניתן להבחין בשרידי מצודה מתקופת הברזל ,שחלק משרידיה נפגעו בעת בניית הבסיס הצבאי ,שעל פי דעתם של החוקרים שימשה כמעוז הגנה לעיר צור שבלבנון.