שמורת הבניאס פינת הטנק הסורי שבערוץ הנחל

בנסיעה חולפים על קריית שמונה ,שם פונים ימינה לכביש 99, חולפים על פני היישובים דפנה, שאר יישוב וקבוץ דן, ממשיכים עוד מעט ואחרי קיבוץ שניר נראה שלט הכוונה לשמורת הטבע נחל חרמון ולחניון המפל.

ממשיכים לקבוץ שניר ,כחמישים מטר לפני שער היישוב ,נראה שער המוליך לבית הקברות של היישוב שניר, חונים לצד הדרך , המסלול החינמי שבו עוברים רגלית את שער הברזל והשביל המוליך לבית הקברות בסופו שביל מזלג ,לוקחים את השביל השמאלי ויורדים אל ערוץ נחל הבניאס, עד למפגש עם שביל המסומן בצבע שחור ושלט הטנק הסורי ,(שביל המחבר את שמורת נחל החרמון ליישוב שאר ישוב ) ,שם פונים שמאלה בשביל עד למפגש עם הטנק הסורי ההפוך בנחל , אורך המסלול כקילומטר .

נקודת נפילת הטנק הסורי, מהווה מוקד הגעה ובילוי בעיקר לאנשים המחפשים שלווה ושקט והשתכשכות במים ,תוך הנאה מחוויית הטבע שמסביב, היחסית שקטה מכול עם ישראל .

מעט על הטנק T-34   ההפוך שבערוץ הנחל

במהלך קרבות מלחמת ששת הימים ,הותקף קבוץ דן ביום השני של הלחימה ,בידי כוחות חיל רגלים וששה טנקים מסוג T-34 , בעקבות לחימה עיקשת של המגנים חברי הקבוץ בעקבות הקרב שהתפתח, החלו הטנקים הסוריים שהתפצלו לסגת.

שלושה מתוך ששת הטנקים הסתלקו לכוון מזרח ,והשלושה הנותרים ששימשו ככוח רתק ברחו לכוון צפון מזרח, אחד הטנקים המזרחיים שנסע לאחור תוך חילופי ירי עם מגני קבוץ דן, נפל לתוך נחל עסל, ,הטנק השני ברח לכוון הכפר הערבי בניאס שם נפגע ונשרף , ואלו הטנק השלישי שנעלם ,נמצא רק לאחר מלחמת ששת הימים הפוך, לאחר שצנח מהגדה המערבית של נחל הבניאס ,כפי הנראה מעמידה על מצוק הסלע שנשבר ,שעליו עמד על גדות הערוץ.

אחרית דבר לאחר קרבות ששת הימים, נתגלה הטנק שנפל למימי נחל עסל ,משם נלקח כשלל בידי צהל, הטנק שנשרף נגרר והונח ליד מוזיאון אוסישקין ,והטנק השלישי מונח הפוך בערוץ נחל הבניאס מעל לחמישים שנה .