הבקעה מסלול דרך המנזרים בקאסר אל יהוד

בכביש היורד מירושלים ,פונים לכביש עוקף יריחו, לכוון צפון ופונים ימינה על פי השילוט לנקודת הטבילה קאסר אל יהוד לאחר המעבר בשער הכניסה ממשיכים ומצד ימין ממוקם מנזר יוחנן המטביל. מפת המסלול

1 הנקודה הראשונה מצד ימין של הכביש , המנזר המבוצר יוחנן המטביל שבו כנסיה קטנה שפעלה בידי נזירים מדיר חג'לה, המבנה כיום נבנה בשנות החמישים של המאה העשרים לאחר שהמבנה הישן נחרב ברעידת אדמה ב1931 .

ממערב למנזר יוחנן המטביל   יש מוצב נטוש של צה"ל המוקף במוקשים ובברזלים וגדלים בו עטלפים .

2 הארמונות אל קצאיר

שתי התלוליות הקטנות במקום מזוהות על ידי הנוצרים כמקום בו עלה אליהו השמימה, אף שמהתנ"ך עולה שהוא עלה השמימה ממזרח לירדן. השרידים העתיקים באזור השייכים לכנסיות שהוקמו במקום בשנת 515 ו-450 לספירה (כנסיית המגדלים וכנסיית קלמון), אך שרידיהן עוד לא נחשפו.

3 מימין לדרך שער הכניסה לדרך המנזרים ,לידו  מתחם קתולי נטוש ומעבר לכביש מנזר וכנסיה יוונית אורתודוכסית מתחמים קתולים סגורים ונטושים המוקפים מוקשים שעדיין בשנת 2017 לא פונו.

4 מצד ימין של הדרך המנזר הסורי שנבנה במחצית השנייה של המאה התשע עשר, סכנת מיקוש.

5 מצד ימין של הדרך המנזר הקופטי (המצרי) שנבנה במחצית השנייה של המאה התשע עשר עדין סכנת מיקוש

6 מצד שמאל של הדרך המנזר הרוסי של הכנסייה הלבנה ,שנבנה במחצית המאה התשע עשר ,עדיין בסכנת מיקוש.

7 מצד שמאל של הדרך המנזר הרומני שנבנה במחצית המאה התשע עשר

8 מצד שמאל של הדרך מנזר דיר חבש (המנזר החבשי) שנבנה במחצית המאה התשע עשר,

ממשיכים בנסיעה דרומה על שביל העפר ,בצומת לא פונים שמאלה לזור אל מרטס (נקודת הטבילה) אלא ממשיכים דרומה ישר עד למפגש עם הכביש שהוליך בזמנו לירדן ,שם נפגוש את מצד שמאל אתשרידי גשר עבדאללה שנהרס לאחר פעולת כרמה .

חוזרים ימינה על הכביש הישן מערבה ורואים מיד אבן סימון והכוונה ,מהתקופה הירדנית לכוון נקודת ההטבלה, ממשיכים עוד מעט ,מצד ימין רואים את שרידי בריכות המלח של בית ערבה הישן ומיד בצד ימין שרידי בית הקברות של בית הערבה ששופץ לאחר מלחמת ששת הימים וכיבוש האזור, קיים שילוט לנקודת ההנצחה.

לאחר הביקור ממשיכים מערבה בכביש, עד למפגש עם עם כביש 1 לכוון ירושלים עד לצומת כביש עוקף יריחו ומשם לאחר שלושה קילומטר עולים ימינה למנזר דיר חגלה .