חיפה סיור בוואדי ניסנס

תחילת הטיול בשדרות בן גוריון 55 חוצים את שער הכניסה ונכנסים ברחוב הכנסייה, בתי השירים הממוסגרים נתלים על בתי השכונה היפים ובכל שנה משתנה נושא השירים. את החוט הרעיוני העובר בין השירים מוזמנים המטיילים לקשור ולהתיר, במהלך הטיול ברחובות, כרצונם. קצב הקריאה יכתיב את קצב ההליכה.

1 ברחוב הכנסייה הכניסה משדרות בן גוריון 55 כאשר נעבור ברחוב הכנסייה נראה קטעי שירים של משוררים יהודים וערבים. זהו פרויקט שנעשה ביוזמת בית הגפן, מרכז תרבות יהודי ערבי פעיל ומוכר מאוד בחיפה.

2 במפגש רחוב הכנסייה עם רחוב מאיר רוטנברג פונים שמאלה ובמפגש עם רחוב אירן פונים ימינה ,בצדו הימני של הרחוב חצר בית שבה צומח פיקוס בנגאלי שתלויים עליו מענפיו שורשי אויר ,בצדו השמאלי של הרחוב גן בהאי סגור שמיועד ונפתח רק למאמיני הדת .

3 מרחוב אירן ממשיכים ימינה, לרחוב הפרסים (מהדת הבהאית) שמצדדיו בתי אמידים ערביים לשעבר, ופונים לרחוב סנט לוקס ,ברחוב נפגוש את ביתו המיוחד והמפואר של העשיר הערבי עזיז כיאט ,בית הכולל עמודי שיש , עזיז כיאט שהיה בן אחת המשפחות הערביות העשירות בעיר, בנה בשנות העשרים, גן תענוגות למשפחתו ,על שטח של ששה וחצי דונם, בחלקו התחתון של וואדי שייך.

4 ברחוב סנט לוקס נראה את כנסיית סנט לוקאס   שבפתחה שער ברזל שמאחוריו חצר שבה ממוקם בית הכומר ומבנה נוסף בעל חזית עם קשתות שנבנה בעבר ושיש כבית חולים לצליינים שבאו לבקר בארץ ישראל, כיום משמש כבית מגורים לסטודנטים ערבים נוצרים וגן ילדים , ממבנה זה מוליך גרם מדרגות לכנסיית לוקאס הבנוייה אבן ומעל גגה מגדל משושה .

5 לאחר סיום הביקור חוזרים לרחוב סנט לוקאס וממנו לרחוב חרירי ודרכו נמשיך לדרך הסופר סמי מיכאל המתחבר לרחוב הראשי של השוק רחוב הוואדי לאורך הדרך בתים שנותרו מהשכונה הערבית הישנה והמדרגות המוליכות לסמטאות קטנות.

ברחוב הוואדי המפורסם גם ממלחמת הפלאפל בין דוכן פלאפל הזקנים  ברחוב הוואדי 18   ,   לדוכן הפלאפל מישל   ברחוב הוואדי 21 ,   מוסדות ומעצמות פלאפל, טעמו של הפלאפל נחלק לשני מחנות עיקריים בעיר, לאחר עשרות מבחני השוואה שנערכו, איני רוצה לבחור צד לויכוח ולכן אמליץ על פלאפל מישל ועל מתחרהו הסמוך פלאפל הזקנים.

6 בסופו של רחוב הוואדי מגיעים למזלג שבו פונים שמאלה לרחוב יוחנן הקדוש שהוא ליבו של השוק ,שבו נמכרים ירקות פירות, תבלינים ועוד ועוד ,למנוחה נכנס לאחת המסעדות או הדוכנים שמסביב .

7 מרחוב השוק יוחנן הקדוש לאחר שחוצים את רחוב כורי ממשיכים בעיקול עד המפגש עם דרך אלנבי ,פונים שמאלה וממשיכים עד המפגש עם שדרות בן גוריון תחילת המושבה הגרמנית .