צפת סיור בעיר

תחילת הסיור ברחוב ירושלים פינת רחוב האר"י ,נקודת הירידה בית וואהל והכיפה ממול עולים למכללת צפת (בית החולים רוטשילד לשעבר) ממול גן רוטשילד,בית בוסל לשעבר,ממשיכים ברחוב ירושלים לכוון כיכר הדוידקה חולפים על פני מבנה העירייה , בכיכר הדוידקה שירותים עירונים בתשלום,מבקרים בעמדת הפילבוקס למרות שאיננה עגולה,ממשיכים במדרון על סמטת מדרגות עולי הגרדום,עוצרים בהצטלבות עם רחוב חתם סופר,פונים ימנה וממשיכים לאורך רחוב חתם סופר עד כיכר הפחם(כיכר מגינים) .

משם ממשיכים ברחוב בר יוחאי ,לכוון סמטת משיח ,חולפים משמאל על פני סמטת מדרגות ראשונה ,ממשיכים עוד כמאה מטר ועוצרים בתחילת סמטת המשיח הצרה,בסוף סמטת המשיח פונים שמאלה ברחוב סמ' ב' עד הקמרון והבתים,משם חוזרים לכיכר הפחם (המגינים) .

מממשיכים ברחוב תרפ"ט  עד הגן הקסום מצד ימין,בשעות מסוימות מופיעים במקום נגן עוד ונגן נוסף ומשמיעים לחנים חסידיים ולדינו,חוזרים בכמה מדרגות לרחוב תרפ"ט,יורדים במדרגות לרחוב בן יוסף לבית הכנסת רבי יוסף קארו,משם ממשיכים לסמטת הגלריות ,בסופה בית שימוש ציבורי בתשלום.

ממשיכים במורד עד המדרגות שאחרי רחבת החניה ויורדים (הרבה מדרגות )ימינה לכוון רחוב קרן היסוד, פונים ימינה כמאה מטר לחנות הגבינות של מאירי,חוזרים לאחור לחניית האוטובוס כחמש מאות מטר לאורך הרחוב ,כיוון שאין כניסה לאוטובוסים רק למכוניות,

רחוב קרן היסוד משמש נקודת ירידה לבית הקברות ונקודת תצפית לאלה המתקשים לרדת בכמות המדרגות הגדולה,עד לשער הכניסה בתחתית בית הקברות , מסלול מדרגות החולף על פני קברי צדיקים עד נקודת הכניסה הראשית לבית הקברות,בסוף החלק העתיק קיימת חלקה לבנות מבית הספר בבית שמש ,שנקטפו בידי חייל ירדני בעת טיול שנתי בסכר הירדן .

נדרש רכב לאיסוף מהכניסה הראשית,בעבר היה ניתן להגיע באוטובוס עד החלק המפריד בין בית הקברות העתיק לבין החדש ,אך הכניסה לאוטובוסים בוטל,מכוניות פרטיות מורשות לעלות עד החניה בחיבור .

מנהלה:קיימים שירותים נקיים,חסר נייר,בצידו הימני של בית ההספדים .