נחל הבשור גשר החבלים מעל לנחל והבתרונות

בנסיעה בכביש מספר 34 לכוון צומת שער הנגב ומשם פונים על פי השלטים לכוון הקיבוצים סעד ומפלסים בכביש מספר 232 שבו נוסעים כשמונה קילומטר עד שמגיעים לצומת סעד,משם ממשיכים בפניה ימינה בהמשכו של כביש 232 , בדרכנו נעבור בצומת רעים ועל פני חניון רעים ,עד שמגיעים לצומת גמה ,ממשיכים בכביש לאחר הצומת לאורך של כשמונה קילומטר עד לצומת מעון ופונים בה לכביש 241 בין אופקים לצומת מעון ,מצומת מעון ממשיכים לצומת אורים בכביש 234 ,חוצים את גשר צאלים ,בהמשך הנסיעה של כארבעה קילומטר וחצי קיים שלט המפנה אותנו לדרך עפר ספק אספלט רדוד ולשמורת נחל הבשור , ממשיכים על דרך העפר פחות מקילומטר וחונים במגרש החניה מהאספלט לפני גשר החבלים.

גשר החבלים (הבנוי מחבלי פלדה) שנמתח בידי הקק"ל ,מדרכי ההליכה בגשר בין חבלי הפלדה המתוחים מעל לנחל ,עשויים מלוחות עץ , אורכו של הגשר כשמונים מטר,בעת המעבר מעל לגשר התלוי,ניתן לראות בצמחיית הקנה הניזונים ממקווי המים ואגמיות שחורות השטות להנאתן ונהנות מנביעת בריכת המים הקיימת לאורך כול השנה.

לאחר חציית הגשר התלוי ניתן לראות במרומי הגדה השנייה לאחר הטיפוס לעברה,באנדרטה משנת 1991 לזכרם של שני צעירים מקבוץ משאבי שדה , המורכבת מגוש אבן שמעליו קשת ברזל וטבלת זיכרון ,שני הצעירים נהרגו בחשיכה ,כאשר רכבו על טרקטורון וצנחו מעל המצוק לתוך הנחל.

עוד בגדה השנייה ניתן להגיע אל שרידי חווה חקלאית מתקופת הנבטים ,כאשר מתבוננים ממרומי גבעת האנדרטה ניתן לראות את עיקולי נחל הבשור החורץ את נתיבו על פי התנאים וזרימת מי השיטפונות ,החורצים את קרקע אדמת הלס בביתרונות שבהם מקננות ציפורי הסיס החוצבות את קינם בדפנות הביתרונות.