רמת נפתלי שביל הפלמח

איך מגיעים : בנסיעה לאורך כביש מספר 90 המקשר בין המושבה ראש פינה לעיר קריית שמונה נוסעים עד צומת כוח – שילוט קיים, פונים שמאלה ומתחילים לעלות  בכביש 899 הלא הוא כביש הצפון, ממשיכים לכוון צומת ישע והכביש המוליך לקבוץ יפתח ,פונים שמאלה לכוון החניה של המצודה.

לאחר חניית הרכב בחניון, מתחילים לנוע על השביל המרוצף לכוון קבר האחים של 28 הלוחמים שנפלו בשלושת ניסיונות הכיבוש של המצודה, ששה בהתקפה הראשונה,עשרים ושתים חללים בהתקפה השנייה ושנים בהתקפה האחרונה שבה המצודה נפלה בידינו לאחר שחלקם הגדול של הערבים שהיו במצודה ברחו.

לאחר הביקור בחלקת הקבורה , כדאי להמשיך בשביל הממוקם על גדתו הדרומית של נחל קדש ,השביל המסומן בצבע אדום , ממוקם מחוץ לגדר המקיפה את המצודה,אורכו של המסלול מעל לשלוש מאות וחמישים מטר.

בנקודת המפגש של השביל עם הסתעפות השבילים,נפנה ימינה לכוון המדרון ,הדרך ממוקמת בין גדת נחל קדש לכביש הצפון , חלק גדול מן המשעול מחופה צל בעלוות העצים הנמצאים לאורכו,כולל עצים ושיחי בר האופייניים לאזור.

לאחר הליכה שאורכה כשמונה מאות מטר מגיעים לעמדת שמירה שאנו מכנים פילבוקס המזכירה את צורת קופסת הסוכריות הבריטית בצורת גליל – מכאן הכינוי, גגה של העמדה מכוסה בגזעי עץ ,כאשר מטפסים למרומי הפילבוקס ניתן להתבונן מנקודת התצפית בנוף עמק החולה והרי הגולן מנגד.

בעת הקרב על נבי יושע הלוא היא מצודת כ"ח , התמקמה בה יחידת הרפואה  לאיסוף וטיפול בפצועים מן הקרב, כאשר מתבוננים מסביב נתן לראות בקרבת מקום באנדרטת הזיכרון לזכרו של יובל ניר קצין צנחנים שנפל בעת הלחימה במלחמת לבנון הרשונה בשנת 1977, את האנדרטה מקיף  חניון למנוחה ופיקניק , לאחר המנוחה, חוזרים לחניון מצודת כ"ח לרכב החונה.