עין כרם המלצות לסיור קצר

המלצות לסיור קצר בעין כרם

במרכז הכפר הציורי ממוקם מגרש חנייה ציבורי שבו חונים ומתחילם את הסיור לאורך רחוב המעיין .

תחילת הסיור במעין עין כרם שמעליו מינרט המסגד ברחוב המעיין ,לאחר ישיבה קצרה ולגימה מהמים הקדושים לנצרות ולנוצרים יש מאמינים נוצריים האוגרים מים בבקבוק ללקיחה לארצות מושבם .

1 . פונים ימינה בכביש סלול צר עד שמגיעים למדרגות הביקור העולות לכוון כנסיית הביקור מצד שמאל נראה את כנסיית האחיות רוזרי , אנו ממשיכים במעלה המדרגות ששודרגו ומגיעים עד שער הכניסה לכנסיית הביקור ,ממש לפני הכניסה עוצרים במרפסת הנוף וצופים לכוון ההרים ממול,לבית הספר החקלאי עין כרם ,למעין סטף,לעמק הפורח, לכוון מבשרת ציון והקסטל.

נכנסים לכנסיית הביקור,  הכניסה חינם, הכנסייה פתוחה בימים א 11:45-08:00 ב, ג, ד, ה, שישי, שבת 11:45-08:00,ובשעות 17:00-14:30, מסיירים בכנסייה התחתונה ובעליונה צופים שוב על הנוף ממרפסת הכנסייה העליונה וחוזרים במדרגות למעיין.

2. הצצה בחצר של בית מרכז המוזיקה טראג הצצה בחצר הבית שהיה של מוכתר הכפר הערבי ולאורך שנה ביתו של הגנרל צרלאס גורדון מושל חרטום שנרצח ועץ התות.

3. חוזרים לדרך המעיין חוצים את הכביש הראשי של עין כרם ונכנסים לרחוב הקטן מבוא השער העולה לכנסיית יוחנן המטביל , כניסה חינם ,הכנסייה פתוחה בימים כל יום, 08:00-12:00,14:30-18:00, בחורף ובימי ראשון נסגרת הכניסה  ב-17:00.

4. משוטטים מעט בין סדנאות האומנים,אולי ארוחת בוקר ,אני ממליץ במסעדות של רחוב המעיין ,כוס קפה בחנות השוקולד וממשיכים למנזר האחיות ציון דרך סמטאות הכפר.

5. כנסיית האחיות ציון ,מהכיכר המרכזית ממשיכים בכביש העולה הראשי כמאתים מטר ונכנסים לסמטה הראשונה שמאלה במזלג עולים ימינה ואחרי עשרות מטר פונים שמאלה לרחוב האחיות עד לשער הכניסה , תשלום סמלי לביקור .

6 לאחר הביקור בקור בסמטאות , יורדים ברחוב האורן בנקודה שהוא פונה שמאלה ניתן לצפות לנוף מנקודת תצפית, ממשיכים בירידה מצד שמאל כנסיית יוונית שבדרך כלל סגורה ממשיכים עד החיבור לתחילת רחוב המעיין ומשם לחניה של הרכבים.