אילת קניון שחורת

קניון שחורת
הכניסה חינם , אך אינו מתאים לסיור בימים חמים.
קניון שחורת ממוקם צפונית מאילת כעשרים קילומטר
איך להגיע מאילת נוסעים צפונה בכביש הערבה כרבע שעה עד סימון הכביש מספר 20,לצד מזרח חורשה קטנה כאשר פונים שמאלה עם שלט כתום המנחה לעמודי עמרם, לדרך עפר צבע הסימון כחול עד נקודת הפיצול כשנים וחצי קילומטר  השילוט מורה ימינה לכוון עמודי עמרם ושמאלה לכוון קניון שחרות, שאז משתנה הצבע לירוק, בפיצול ממשיכים שמאלה במסלול הירוק, לאורך כששה קילומטר עד הירידה להליכה במסלול הסיור, לאחר הירידה מהרכבים ממשיכים רגלית בשביל המסומן בירוק לתוך הקניון .
מידע
מסלול הסיור בקניון שחורת הינו מעגלי ואורכו כשלושה קילומטר הלוך ושוב , הסיור בקניון  המוקף בסלעים מגרניט וסלעי סיאניט שהצבע המאפיין אותם הם צבעי הסגול שחו ואדום, המעידים על תחמוציות מתכתיות .

המסלול בקניון אורכו כקילומטר ומאתים במהלך הסיור רואים סלעי יסוד שגילם מעל ל 600 מיליון שנה, בצבעים ותצורות טבע מיוחדות, במהלך הסיור חוצים שני מפלים קטנים ממשיכים ועולים לכוון הגדה הצפונית של הקניון בסימון אדום, הגדה הצפונית של הקניון משמשת כנקודת תצפית נוף לסביבה והצבע הצהוב שולט בסלעים, ניתן לראות בהם שרידי מאובנים ימיים ועורקים בשיש של גבס הרכות יותר בשיטת השכבות.

כאשר עולים לגדה יש להסתכל על הסימונים ,עלינו בשביל במסומן באדום עד למפגש סימון שחור וסימון שביל ישראל אלו יוליכו לחניה של הרכבים, בדרך לחניון לשם לב למלכודת הנמרים שאמורה הייתה לעזור לבדואים תושבי האזור הישנים לצוד , מלכודת זאת בנויה מגל אבנים בצורה מלבנית .