דף הבית   מפת אתר   צור קשר
 
 
 
 
 

אמסטרדם העיר

 
אמסטרדם
לב ליבה של העיר אמסטרדם המהווה את המרכז כמו שהוא נקרא הסנטרום הם : כיכר הדאם והתחנה המרכזית ,שני מקומות אלו מחוברים ברחוב הנקרא DAMARK לאחר שהוא עובר את כיכר דאם הרחוב מחליף את שמו לרחוב  ROKIN.

רחוב נוסף במרכז המקביל לרחוב דנמרק הוא המדרחוב  NieuwenDijk,  רחוב להולכי רגל והמלא במקומות בילוי,בתי קפה,חנויות,בוטיקים ואשר משנה את שמו גם כן לאחר שהוא עובר את כיכר הדאם לרחוב  Kalverstraat  .

ארג תעלות גדולות מקיף את המרכז בצורה מעגלית ולכן קל להגיע לכל מקום בהליכה רגלית תוך חציית הגשרים הנטועים מעליהם,ארג תעלות קטנות נוספות מחברות בין התעלות וגם מעליהם גשרונים.

למעשה נהר האמסטל החוצה את העיר הוא המקור היחידי לזרימת המים בתעלות על פלגיו,בעיר ניתן לנוע בתחבורה הציבורית הנחלקת :
חשמליות,מטרו,תחבורה ימית,מוניות ואוטובוסים.והרבה הליכה רגלית, בעיר ניתן להבחין בתעלות העיקריות הישנות שאומנם נוספו להם תעלות חדשות שנחפרו לאורך השנים,אך הם העיקריות ונמתחות בצורה מעגלית אחת אחר השנייה,
התעלות העיקריות על פי קרבתן למרכז הם:

הרובעים העיקריים של העיר הם :
Leidseplein , Nieuwmarkt ,  Rembrandtplein  ,redlight, Jordaan , De Pijp, אזור המוזיאונים Museumplein
חלק שני
השטח העירוני של העיר אמסטרדם כולל  14 אזורים הכוללים יבשה,שהיו בעברם ביצה או יובשו, ב 110 רמות גבהים שונים,השטחים הללו נשמרים ביובש בזכות 84 תחנות שאיבת מים הפזורים בעיר,תחנות אלו שומרות מפני השתלטות המים על שטחי האדמה ,חלק מתחנות משמונה תחנות הרוח בעיר מפעילות גם משאבות מים במקום עבודתם בעבר לטחינת דגנים.
 
כיום קבוצת איים מלכותיים שנוצרו בייבוש הים מהוות את החלק האורבאני החדש  IJburg של העיר כולל הטיילת באזור הנמל הישן של העיר,האזור נמוך כ 60 סנטימטר מעל גובה העיר הרגיל,
 
רב התעלות הראשיות של העיר נחפרו בידיים במאה ה 16, ונועדו לנקז את הביצות ולשמר את האדמה מהצפות,ולתת אפשרות להתרחבות העיר מחוץ לתחום העירוני והחומות של ימי הביניים שהקיפו את העיר,רק לאחר מכן הם שימשו כנתיבי מים לספינות וסירות.
 
לקח 60 שנה לחבר את התעלות המקיפות בטבעת את שטחי האדמה של העיר, במיוחד את שטחי תעלות Herengracht , Keizersgracht ,Prinsengracht, למרות שהתעלה לא נחפרה עד המאה ה 18,חלק גדול מהתעלות שהיו  ברובע  Jordaan, נסתמו לאורך השנים והפכו לדרכים יבשתיות עקב הדרישה לכבישים עירוניים,וחלךק מהמקומות שהיו מוצפי מים לאחר שנסתמו הפכו לפארקים,אבל חלק מן התעלות המקוריות שופצו והפכו שוב לנתיבי מים,כיום עיריית העיר מקדמת שימור של ההיסטורי והמבנים מהעבר,

 
 
 
בניית אתרים - שרקור