מושב מטע עין מטע

עין מטע
הכניסה חופשית
איך להגיע כאשר מגיעים מהמרכז,נכנסים לכביש המוליך מבית שמש לצומת האלה,פניה שמאלה לכוון קבוץ נתיב הלה, תחנת הלווינים,ממשיכים בעליה לכוון ירושלים,לאחר העליה הקשה כקילומטר לפני מושב מטע פונים לדרך עפר ומיד בכניסה מבנה הנקרא חרבת חנות,שרידי בית בד ומבנה של אכסניית דרכים קדומה,חונים ומתחילים ללכת,מחרבת חנות יורד שביל מסומן בסימון שחור,לעבר המעיין,הממוקם בנחל זנוח,המעיין ממוקם ליד עצי אקליפטוס ומספר מבנים עתיקים נטושים.
לבאים מירושלים,עולים לכוון נס הרים בכביש העובר בעין כרם מתחת לבית חולים הדסה עין כרם,עולים את העלי ובצומת טי פונים שמאלה לכוון בר גיורא,ממשיכים לכוון צומת האלה,כקילומטר לאחר הכניסה למושב מטע,פונים לפי שילוט ימינה ועוצרים,בכניסה מבנה הנקרא חרבת חנות,שרידי בית בד ומבנה של אכסניית דרכים קדומה,חונים ומתחילים ללכת,מחרבת חנות יורד שביל מסומן בסימון שחור,לעבר המעיין,הממוקם בנחל זנוח,המעיין ממוקם ליד עצי אקליפטוס ומספר מבנים עתיקים נטושים.
מידע
המסלול מתפתל ונמתח במשך כ-20 דקות של הליכה קלה דרך חורש, סימון נוסף הלבן - כחול - כתום  , עד להגעה לעין מטע, בצל האקליפטוסים נובע מעיין עין מטע, ולצידם חורבות כפר ערבי נטוש.הנביעה אינה רצינית ואין אפשרות לטבול,כדאי לבקר ולהמשיך לעין תנור,או לחזור ברגל לחרבת חנות.